top

Ηλεκτρονική αξιολόγηση για τους δημοσίους υπαλλήλους…

Έρχεται η ηλεκτρονική αξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλων από το 2018. Πρόκειται για μια διαδικασία που θα γίνεται μέσω ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας, όπως συμφωνήθηκε με τους εκπροσώπους των θεσμών. Αυτό σημαίνει πως η συμμετοχή των δημοσίων υπαλλήλων στην αξιολόγηση, δηλαδή τόσο η αυτοαξιολόγηση όσο και η αξιολόγηση από τους προϊσταμένους τους, θα γίνεται ηλεκτρονικά.  Στη χθεσινή τρίωρη συνάντηση της υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Όλγας Γεροβασίλη με τους εκπροσώπους των Θεσμών, βρέθηκε ο νέος τρόπος αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, που προτάσσει το υπουργείο.  Από τον Γενάρη του 2018 πρόκειται να μπει σε εφαρμογή η ηλεκτρονική αξιολόγησης στο Δημόσιο, λύση που επιλέχθηκε μετά και τα εμπόδια που μπήκαν κατά την διαδικασία της πρώτης αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.  Υπενθυμίζεται πως στην πρώτη αξιολόγηση για το έτος 2016 το υπουργείο είχε να αντιμετωπίσει τη μαζική για μεγάλο χρονικό διάστημα συμμετοχή των υπαλλήλων στην απεργία – αποχή που είχε κηρύξει από τον περασμένο Μάρτιο η ΑΔΕΔΥ. Αυτός ήταν και ο λόγος που η κ. Γεροβασίλη προχώρησε στην κατάθεση τροπολογίας στη Βουλή, με την οποία η ευθύνη της ολοκλήρωσης της διαδικασίας πέρασε στους προϊσταμένους, ορίζοντας πως σε περίπτωση που δεν προβούν στην αξιολόγηση δε θα μπορούν να διεκδικήσουν εκ νέου θέσεις ευθύνης.  Κύκλοι, ωστόσο, του υπουργείου Δημόσιας Ανασυγκρότησης, τονίζουν πως η συγκεκριμένη πρόταση της ηλεκτρονικής αξιολόγησης, η οποία σημειωτέον δεν είναι μνημονιακή υποχρέωση, υλοποιείται στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης των λειτουργιών και των υπηρεσιών του υπουργείου, φέρνοντας στην πραγματικότητα στο δημόσιο τομέα μία νέα κουλτούρα.

Έρχονται οι προκηρύξεις για μόνιμους Γενικούς Διευθυντές και Διοικητικούς Γραμματείς

Τετραετή θητεία θα έχουν πλέον οι Γενικοί Διευθυντές και οι Διοικητικοί Γραμματείς στα υπουργεία.  Σκοπός της κίνησης αυτής, όπως υποστηρίζεται, είναι να παύσει η πλήρωση των συγκεκριμένων θέσεων από το εκάστοτε κυβερνών κόμμα και να επιλέγονται στελέχη με διαδικασίες ΑΣΕΠ.  Μέσα στον Δεκέμβριο πιστεύεται πως θα έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές προκηρύξεις. Ήδη, μάλιστα, η πρώτη θέση που προκηρύχθηκε είναι αυτή του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Από την παραπάνω διαδικασία εξαιρούνται τα υπουργεία Εξωτερικών, Προστασίας του Πολίτη και Εθνικής Άμυνας. Επισημαίνεται πως η επιλογή των Γενικών Διευθυντών και Γενικών Γραμματέων θα γίνει από τη δεξαμενή του Μητρώου Επιτελικών Στελεχών ενώ οι υποψηφιότητες θα αξιολογηθούν από το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Διοικήσεων (ΕΣΕΔ), υπό το ΑΣΕΠ. Πάντως, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου, η επιλογή των προϊσταμένων στο σύνολό τους αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του καλοκαιριού του 2018.

Εύη Σαλτού
in.gr

Previous ArticleNext Article