Ειδήσεις, Ελλάδα

Πέθανε ο εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος

Θρήνος για την εφοπλιστική οικογένεια, καθώς έφυγε από τη ζωή το πρωί του Σαββάτου σε ηλικία 76 ετών ο γνωστός εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος.

Ο «Καπτα Μάκης» όπως τον αποκαλούσαν ήταν μια εμβληματική προσωπικότητα της ακτοπλοΐας και όχι μόνο. Σπούδασε Ναυτιλιακά σε ιδιωτικό κολέγιο των Αθηνών, ενώ παράλληλα απασχολούνταν στην εταιρεία.

Εδώ και πολλά χρόνια, ο Γεράσιμος Αγούδημος, που ήταν πατέρας πέντε παιδιών, του Αλέξανδρου, της Αλκμήνης, της Θάλιας, της Δήμητρας και του Νικόλαου. Όλοι είχαν επιστρέψει στην Ελλάδα τον τελευταίο καιρό εκτός από τον Γεράσιμο Αγούδημο που βρισκόταν μόνιμα στο Λουγκάνο. Τις τελευταίες ημέρες νοσηλευόταν σε νοσοκομείο καθώς αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας. Σύμφωνα με πληροφορίες η επίσημη αιτία θανάτου ήταν ανακοπή καρδιάς.

Η σορός του δεν έχει επιστρέψει ακόμα στην Ελλάδα λόγω καθυστέρησης στις διαδικασίες στην Ελβετία καθώς εξαιτίας του Πάσχα των Καθολικών η ελληνική πρεσβεία στη χώρα ήταν κλειστή. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τελικά η σορός του Γεράσιμου Αγούδημου θα έρθει στην Ελλάδα την επόμενη εβδομάδα, μετά, δηλαδή, και το ορθόδοξο Πάσχα.

Οι στιγμές που άφησαν ιστορία

Η σύζυγός του Ανθή-Μαρίνα είναι Ελληνίδα μεγαλωμένη στην Αίγυπτο με καταγωγή από την Κάσο και διέθετε περιουσία την οποία διαχειρίστηκε με τον καλύτερο τρόπο στις αγοραπωλησίες πλοίων.

Αρχικά ο Γεράσιμος Αγούδημος ήταν μαζί με τον μεγαλύτερο αδελφό του Μίμη με έμβλημά τους το «ΗΑ» που σήμαινε Ηνωμένοι Αγούδημοι.

Κάποια στιγμή τα δύο αδέρφια χωρίστηκαν με τον Μίμη να κρατά το έμβλημα ΗΑ.

Στις ιστορικές στιγμές του Γεράσιμου Αγούδημου περιλαμβάνονται η μεταφορά με το πλοίο «ΜΙΛΕΝΑ» του Ανδρέα Παπανδρέου και της Δήμητρας Λιάνη στην Τήνο για το τάμα του τότε προέδρου του ΠΑΣΟΚ μετά το Χίθροου. Μαζί τους σε εκείνο το ταξίδι ήταν ο Γιώργος Κατσιφάρας, ο Τηλέμαχος Χυτήρης, ο Αντώνης Λιβάνης. Τότε ακολουθούσε σημαιοστολισμένο ως συνοδεία το πλοίο «ΔΗΜΗΤΡΑ».

Το 1993 όταν ο Αλέξανδροας Παπαδόγγονας δεν του έδινε άδεια σκοπιμότητας στα Δωδεκάνησα για το «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» που είχε φέρει στην Ελλάδα, ο Γεράσιμος Αγούδημος διοργάνωσε τελετή υποστολής της ελληνικής σημαίας παρουσία ναυτιλιακών παραγόντων και τελικά σε 10 ημέρες πήρε τα δρομολόγια

Τον Ιούλιο του 2006 μετά από βλάβες και καθυστερήσεις κάποιου πλοίου του βγήκε στα κανάλια και έλεγε ότι οι κυρίες με τα σιθρού και τα αρώματα θέλουν να πηγαίνουν μόνο με καταμαράν σε 1-2 ώρες και όχι με τα κανονικά πλοία όπως είναι τα δικά του και γι’ αυτό διαμαρτύρονται.

Τα καράβια του που άφησαν ιστορία

Ο Αγούδημος θεωρούνταν ως ο μοναδικός παραδοσιακός εφοπλιστής της ακτοπλοΐας που κατάφερνε να παραμένει στο χώρο για δύο συνεχόμενες δεκαετίες, σε μία περίοδο που ο κλάδος είχε κλονιστεί από την αυτοκτονία του Παντελή Σφηνιά και τα λουκέτα του Π. Παναγόπουλου και του Γ. Στρίντζη.

Ο Μάκης Αγούδημος ο ιδιοκτήτης των επιβατηγών πλοίων «GA Ferries», στις εποχές δόξας του, καθώς ήταν το παιδί (όπως τον έλεγε) του Ανδρέα Παπανδρέου, αγόραζε το ένα πλοίο μετά το άλλο και σε όλα έδινε το όνομα των αγαπημένων του προσώπων!

Ο πλοιοκτήτης των μυθικών φέρι, της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας GA Ferries είχε γεννηθεί στην Αγία Ευφημία της Κεφαλονιάς.

Ο καπετάν Μάκης άρχισε την καριέρα του από ναύτης σε πλοία που έκαναν ταξίδια στη Μεσόγειο για να φτάσει να γίνει καπετάνιος και αργότερα πλοιοκτήτης. Μπορεί να έγινε γνωστός λόγω της ακτοπλοΐας, η εφοπλιστική του πορεία όμως άρχισε με φορτηγά πλοία το 1967, ενώ ο μύθος τον θέλει να έχει πουλήσει και να έχει αγοράσει μέχρι την ηχηρή πτώση του περισσότερα από 250 πλοία.

Ξεκίνησε το 1989 στην Ακτοπλοΐα με το «Νταλιάνα» και το «Μιλένα», ενώ στην συνέχεια προστέθηκε στο στόλο του η «Δήμητρα», τα ονόματα των τριών θυγατέρων του.

Το 1991 προστέθηκε στο στόλο του η επιβλητική «Ροδάνθη», προς τιμήν της συζύγου του Ροδάνθης Αγούδημου.

Το 1993 θα αποκτηθεί το «ΡΟ ΜΙΛ ΝΤΑ» που θα πάρει το όνομά του από τα αρχικά των ονομάτων της «ΡΟ δάνθης», της «ΜΙ λένας» και της «ΝΤΑ λιάνας».

Kαι το 1994 θα συμπληρωθεί η αρμάδα με τη δρομολόγηση του «Μαρίνα» στη γραμμή για Κάλυμνο-Κω-Ρόδο.

Λίγο μετά θα αποκτηθεί το δεύτερο «Δήμητρα», πρώην «Ionian Fantasy» του Στρίντζη σε αντικατάσταση του πρώτου «Δήμητρα» που πουλήθηκε στον Αντώνη τον Αγαπητό.

www.protothema.gr

Previous ArticleNext Article