Ο φορέας «Μαγνήτων Κιβωτός, για τη διάσωση του πολιτιστικού αποθέματος» σε συνεργασία με την Εταιρεία Θεσσαλικών Ερευνών, το Λύκειο Ελληνίδων Βόλου, το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας «Ρήγας Φεραίος» και την Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης σας προσκαλούν την Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017 και ώρα 7:30 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων της Λαϊκής Βιβλιοθήκης Βόλου – Κληροδότημα Δαμιανού Κυριαζή (Κωνσταντά 137 – Κ. Καρτάλη) για την παρουσίαση του βιβλίου του Δρ Αλέξανδρου Καπανιάρη «Ψηφιακή Λαογραφία & Εκπαίδευση: Εμπλουτισμένα Μέσα & Καινοτόμες Προσεγγίσεις στη Διδακτική του Λαϊκού Πολιτισμού» των εκδόσεων ΗΡΑ Εκδοτική.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
η Μαρία Γκασούκα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου,
η Βίλλυ Φωτοπούλου, Διευθύντρια του Νεώτερου Πολιτιστικού Αποθέματος και της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού,
και ο Πάρης Ποτηρόπουλος, Εντεταλμένος Ερευνητής του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών.
Την εκδήλωση συντονίζει ο Νίκος Τσούκας.
Η έκδοση με θέμα τον λαϊκό πολιτισμό και την εκπαίδευση εστιάζει στον ρόλο της Πληροφορικής και των Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) κατά την παραγωγή ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. Στην ουσία το ερευνητικό μέρος της έκδοσης έρχεται να συνεισφέρει στον επιστημονικό διάλογο σχετικά με το κατά πόσον η τεχνολογία μπορεί να αναβαθμίσει τη σχέση του λαϊκού πολιτισμού με την εκπαίδευση μέσω διαδραστικών – πολυμεσικών και διαδικτυακών τεχνολογιών.
Επιπρόσθετα, η έκδοση επιχειρεί να συμβάλει στη διαμόρφωση της διδακτικής του λαϊκού πολιτισμού μέσω των εμπλουτισμένων διδακτικών παρεμβάσεων με αναλογικά και με ψηφιακά μέσα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εκπαιδευτική βαθμίδα στην οποία υπάρχουν σχετικές διδακτικές ενότητες στο αναλυτικό πρόγραμμα.
Ο συγγραφέας αναφέρει χαρακτηριστικά: «Μετά από τέσσερα χρόνια σκληρής δουλειάς και την ολοκλήρωση της διδακτορικής μου διατριβής μου, ήρθε η ώρα και για την έκδοση του νέου μου βιβλίου 470 σελίδων με τίτλο: «Ψηφιακή Λαογραφία, Εμπλουτισμένα Μέσα και Καινοτόμες Προσεγγίσεις στη Διδακτική του Λαϊκού Πολιτισμού». Το βιβλίο προλογίζει η Μαρία Γκασούκα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού η οποία αναφέρει χαρακτηριστικά για το βιβλίο: «Ο Αλέξανδρος Καπανιάρης με τη συγκεκριμένη εργασία του συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη της Ψηφιακής Λαογραφίας, του νέου αυτού πεδίου των Λαογραφικών Σπουδών, μάλιστα με έμφαση στην εκπαίδευση που τόσο μας ενδιαφέρει … δρομολογεί όλες εκείνες τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και στην Ελλάδα της Ψηφιακής Λαογραφίας (e-folklore ή digital folklore)».
Η ιδέα για τη δημιουργία αυτής της έκδοσης, δημιουργήθηκε μετά από την εκπόνηση της διδακτορικής διατριβής με θέμα «Λαϊκός Πολιτισμός και Εκπαίδευση: Ο ρόλος της Πληροφορικής και των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην παραγωγή ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού» στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Ο συγγραφέας στηριζόμενος στη διδακτορική διατριβή του, προσπαθεί να διερευνήσει ένα καινούργιο ερευνητικό πεδίο της λαογραφίας, αυτό της ψηφιακής λαογραφίας (e-folklore ή digital folklore) σε σχέση με την εκπαίδευση και την παραγωγή ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών, τα διαδραστικά μέσα του διαδικτύου και οι εμπλουτισμένες ψηφιακές διδασκαλίες αποτελούν βασικά στοιχεία αυτής της νέας προσέγγισης.
Ο Αλέξανδρος Γ. Καπανιάρης, είναι Διδάκτορας Ψηφιακής Λαογραφίας και Εκπαίδευσης μέσω Τ.Π.Ε., του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Έχει μεταπτυχιακές σπουδές στις γραφικές τέχνες-πολυμέσα και στα σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης και παραγωγής διδακτικού υλικού. Έχει σπουδάσει Πληροφορική, Παιδαγωγικά και Ελληνικό Πολιτισμό. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα σχετίζονται με την πληροφορική, τις Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην εκπαίδευση, το λαϊκό Πολιτισμό, την τοπική ιστορία, τα ζητήματα ψηφιοποίησης και ανάδειξης του πολιτιστικού αποθέματος καθώς και ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη έντυπου και ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού.