Οι μηχανές – που ονομάστηκαν τραίνα φαντάσμα – ταξίδευαν με τα φώτα τους σβηστά και τους κινητήρες να λειτουργούν υπόκωφα ώστε να επιτρέπουν στους ειδικούς αξιωματικούς της αστυνομίας, που είναι εξοπλισμένοι με υπέρυθρες κάμερες, να εντοπίσουν και να συλλάβουν τους ανυποψίαστους εγκληματίες στην πράξη. Και αυτό προκειμένου να περιοριστούν οι ζημιές της εταιρείας σιδηροδρομικής υποδομής Network Rail που ξεπερνούσαν τα 10 εκατ. από κλοπές μετάλλων, τα οποία και μετακύλησε στους επιβάτες μέσω της αύξησης των εισιτηρίων. Τις ίδιες ανεξέλεγκτες διαστάσεις φαίνεται ότι έχει πάρει το φαινόμενο της κλοπής στην χώρα μας με τους «επιτήδειους» να κλέβουν τόσο σιδηροδρομική υποδομή όσο και τροχαίο υλικό που ακόμα και αν πωλούσε για σκραπ το ελληνικό Δημόσιο θα είχε έσοδα που θα ξεπερνούσαν τα 15 κατ. ευρώ! Ωστόσο προς το παρόν «άριστα» οργανωμένες ομάδες, με διακριτούς ρόλους και πλήρη εξοπλισμό αφαιρούν περίτεχνα τμήματα ακόμα και μεταλλικών γεφυρών ακυρώνοντας δεκάδες δρομολόγια! Οι κλοπές αφορούν κυρίως τα καλώδια της ηλεκτροκίνησης που είναι κατασκευασμένα από χαλκό αλλά οι κλέφτες δεν διστάζουν κατά καιρούς να αφαιρέσουν ακόμη και ράγες από το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ως προς τη ζημιά του ελληνικού δημόσιου μόνο σε τρεις πλήρως ταυτοποιημένες περιπτώσεις το 2017 η ζημιά που προκλήθηκε υπερβαίνει το 1.000.000 ευρώ, ενώ η εκτιμώμενη ποσότητα εκποιήσιμου υλικού υπερέβαινε τα 500.000 κιλά.
movenews.gr