Την έγκριση υπογραφής σύμβασης του έργου έδωσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας
Νέους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας και σύγχρονο δίκτυο ποδηλατόδρομων αποκτά η πόλη του Βόλου καθώς ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας έδωσε την έγκριση για την υπογραφή σύμβασης του έργου που αφορά διαμόρφωσης σε ήπιας κυκλοφορίας οδών Ογλ (από Ιάσονος έως Γαλλίας), Τοπάλη (από Αργοναυτών έως Δημητριάδος) και Μαυροκορδάτου (από Ιάσονος έως 28ης Οκτωβρίου), με ανώτατο όριο ταχύτητας 15 χλμ/ώρα και κατεύθυνση ως υφίσταται. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 1.085.000 ευρώ που εντάσσεται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Βόλου και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας. Δικαιούχος και φορέας του έργου είναι ο Δήμος Βόλου.
Σε συνεργασία με το Δήμο Βόλου και το Δήμαρχο Αχιλλέα Μπέο υλοποιούμε ένα σημαντικό πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων για την αναβάθμιση της καθημερινότητας των πολιτών του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου. Η «έξυπνη», «βιώσιμη» πόλη είναι μια πόλη κατοικίσιμη, όπου ο πολίτης είναι ευχαριστημένος στην καθημερινότητά του και όπου ως αντίληψη, ως πρακτική και ως φιλοσοφία διακυβέρνησης κυριαρχεί «το μικρό που μιλά για το μεγάλο».Το συγκεκριμένο έργο έχει σκοπό την ενθάρρυνση ήπιων μορφών κυκλοφορίας στο εσωτερικό της πόλης, τη βελτίωση της προσβασιμότητας πεζών και Α.με.Α και την αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος με μεγαλύτερα πεζοδρόμια, λιγότερο θόρυβο από την οδική κυκλοφορία, αναβαθμισμένο φωτισμό, και περισσότερο πράσινο. Επίσης το έργο συμβάλλει στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μέσω της μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και κατά συνέπεια στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα. Μέσω των έργων του ΕΣΠΑ διαχέουμε κοινοτικούς πόρους στη τοπική οικονομία και κοινωνία και στηρίζουμε θέσεις εργασίας» υποστήριξε σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.
Στοιχεία έργου
Οι παρεμβάσεις αφορούν στη μείωση του πλάτους του οδοστρώματος στα 3,50 μ, σε όλο το μήκος της οδού με σκοπό τη μείωση της ταχύτητας και στη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων για τη διευκόλυνση της κίνησης των πεζών. Η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων διαμορφώνεται έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών πλάτους τουλάχιστον 1,5 μέτρου εκτός του κρασπέδου και των στοιχείων εξυπηρέτησης όπως σήμανσης, φωτισμού, αστικού εξοπλισμού και φύτευσης.Τα υπάρχοντα δέντρα διατηρούνται και όπου το επιτρέπει το πλάτος του πεζοδρομίου, φυτεύονται νέα δένδρα. Κατά μήκος της κίνησης των πεζών και στο όριο του κρασπέδου τοποθετούνται μεταλλικά προστατευτικά κιγκλιδώματα και μεταλλικά προστατευτικά κολωνάκια. Προβλέπονται κάποιες θέσεις προσωρινής στάθμευσης και επειδή το πλάτος των οδών δεν επαρκεί, οι θέσεις στάθμευσης Α.με.Α δικύκλων κ.τ.λ.που υφίστανται θα μεταφερθούν σε κοντινές οδούς. Επιπλέον δημιουργούνται ζώνες όδευσης τυφλών και ράμπες για την διευκόλυνση της προσβασιμότητας των Α.με.Α.