Και σύστημα αυτόματης διάθεσης ποδηλάτων: 3 για ΑμΕΑ, 42 ηλεκτρικά και 92 συμβατικά
Το «πράσινο» φως για τη δημοπράτηση του έργου της κατασκευής του δικτύου ποδηλατοδρόμων του Δήμου Βόλου «άναψε» ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. Πρόκειται για έργο συνολικού προϋπολογισμού 1.520.000 ευρώ, που αφορά τη δημιουργία νέου δικτύου ποδηλατοδρόμων στον οικιστικό ιστό του Βόλου και της Ν. Ιωνίας μήκους 7.050 μ. που ενώνει τους βασικούς πόλους του Βόλου και της Νέας Ιωνίας. Το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων αφορά στις οδούς Ρήγα Φεραίου (από Φ. Ιωάννου έως Ιωλκού), Κασσαβέτη (από Ρ. Φεραίου έως Δημητριάδος), Μεταμορφώσεως (από Ρ. Φεραίου έως 28ης Οκτωβρίου), Βασσάνη (από Ρ. Φεραίου έως Παπαδιαμάντη), Μικρασιατών (από Βασσάνη έως Ζάχου), Παπαδιαμάντη (από Γρ. Λαμπράκη έως Ζάχου), Ζάχου (από Παπαδιαμάντη έως 2ας Νοεμβρίου), Φιλαδελφείας (από Καραμπατζάκη έως Μαιάνδρου), Βενιζέλου (από Καραμπατζάκη έως Εθνικών Αγώνων), Μαιάνδρου (από Φιλαδελφείας έως Ικάρων),) Ικάρων (από Μαιάνδρου έως Εθνικών Αγώνων), Εθνικών Αγώνων (από Βενιζέλου έως Ικάρων), παραπλεύρως του Πολιτιστικού Άλσους Ν. Ιωνίας (από Εθνικών Αγώνων έως Δοξοπούλου).
«Η Περιφέρεια Θεσσαλίας μέσα από ένα στρατηγικό και πρωτοπόρο πρόγραμμα που έχει εκπονήσει «βάζει» τις πόλεις της Θεσσαλίας στη σωστή πορεία δίνοντας συνεχώς χώρο στον πεζό και τον ποδηλάτη. Η «έξυπνη», «βιώσιμη» πόλη είναι μια πόλη κατοικήσιμη, όπου ο πολίτης είναι ευχαριστημένος στην καθημερινότητά του και όπου ως αντίληψη, ως πρακτική και ως φιλοσοφία διακυβέρνησης κυριαρχεί «το μικρό που μιλά για το μεγάλο». Σε συνεργασία με το Δήμο Βόλου και το Δήμαρχο Αχιλλέα Μπέο προχωράμε ένα σημαντικό έργο που αναμένεται να αναβαθμίσει το υφιστάμενο δίκτυο ποδηλατοδρόμων και να βελτιώσει την κινητικότητα των ποδηλάτων στην πόλη του Βόλου. Παράλληλα μέσω του συγκεκριμένου έργου αναπτύσσονται καινοτομίες για τη χρήση του ποδηλάτου με την εγκατάσταση σταθμών διάθεσης κοινόχρηστων ποδηλάτων για τους πολίτες αλλά και για ΑμΕΑ. Ο Βόλος θα είναι η μοναδική πόλη με 3 ποδήλατα για ΑμΕΑ, 42 ηλεκτρικά και 92 συμβατικά. Με σχέδιο και προγραμματισμό υλοποιούμε έργα που συγχρονίζουν τις πόλεις μας με την εποχή μας» τόνισε σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.
Στοιχεία για τη διαμόρφωση του έργου
Το δίκτυο διαμορφώνεται μέσω των εξής επιλογών: α) με δημιουργία αποκλειστικής λωρίδας ποδηλάτων παράλληλης ροής με την υπόλοιπη κυκλοφορία, β) με διαμόρφωση οδού μικτής χρήσης οχημάτων και ποδηλάτων με προτεραιότητα των ποδηλάτων έναντι της παράλληλης μηχανοκίνητης κυκλοφορίας και γ) με διάδρομο αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτου, διπλής κατεύθυνσης με διαχωρισμό από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με νησίδα φύτευσης. Θα υλοποιηθεί πλήρης χρωματισμός του δικτύου με ειδικά υλικά και θα τοποθετηθεί η προβλεπόμενη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση. Ειδικότερα θα εκτελεστούν επιφανειακές εργασίες που αφορούν απόξεση στρώσεων υφιστάμενου ασφαλτικού οδοστρώματος, κατασκευή ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας αστικής οδού μετά την εκτέλεση των εργασιών απόξεσης, καθαίρεση άοπλου σκυροδέματος, κατασκευή ρείθρων όπου απαιτείται, τοποθέτηση χυτοσιδήρων εσχάρων και καλυμμάτων φρεατίων, κατασκευή φρεατίων υδροσυλλογής και επίσκεψης δικτύου αποχέτευσης, αναδιάταξη καλυμμάτων φρεατίων, κατακόρυφη σήμανση (πληροφοριακές-ρυθμιστικές πινακίδες), οριζόντια σήμανση- διαγράμμιση οδοστρώματος και λοιπές εργασίες.