Επί χρόνια η αγορά των προσωπικών υπολογιστών (PC) υπέφερε από την ασθενή ζήτηση, αφού οι καταναλωτές στρέφονταν ολοένα και περισσότερο σε έξυπνα κινητά, tablet, phablet και κάθε είδους φορητή συσκευή. Κανείς δεν περίμενε ανατροπή της τάσης αυτής. Ωστόσο ο Covid-19, που ήρθε να αλλάξει τα πάντα, να δημιουργήσει νέες ανάγκες και να απαιτήσει την προσαρμογή σε μία νέα πραγματικότητα, έδωσε τελικά το φιλί της ζωής στην συγκεκριμένη αγορά.
Είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις στις οποίες η πανδημία δεν λειτούργησε ως καταστροφική δύναμη. Οι πωλήσεις προσωπικών υπολογιστών σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν κατά 2,8% το δεύτερο τρίμηνο του έτους σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, φτάνοντας τα 64,8 εκατ. μονάδες, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα η Garthner. H ΙDC από την πλευρά της κάνει λόγο για ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, κατά 11,2% στα 72,3 εκατ. μονάδες την ίδια περίοδο. Και οι δύο εταιρείες ερευνών υπογραμμίζουν ότι η ζήτηση ήταν ιδιαιτέρως ισχυρή στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Αν και οι εταιρείες κατασκευής PC ήρθαν αντιμέτωπες με τα προβλήματα που προκάλεσε στην εφοδιαστική αλυσίδα η πανδημία του πρώτο τρίμηνο, πέτυχαν να επιστρέψουν σε ισχυρούς ρυθμούς παραγωγής, όταν οι προμηθευτές τους στην περιοχή Ασίας- Ειρηνικού πάτησαν το κουμπί της επανεκκίνησης. Ανταποκρίθηκαν έτσι στην αυξανόμενη ζήτηση, που πυροδότησε η ανάγκη για εργασία από το σπίτι, αλλά και για τηλεκπαίδευση- μία επιλογή που μεγάλα πανεπιστήμια ανά τον κόσμο έχουν κάνει και για το 2021.
Οι δύο μεγάλες δυνάμεις στην αγορά είναι η HP και η Lenovo με μερίδιο της τάξης του 25% έκαστη. Η Gartner βάζει στην πρώτη θέση την κινεζική εταιρεία, ενώ η IDC δίνει προβάδισμα στην αμερικανική. Την πρώτη τετράδα συμπληρώνουν οι Dell και Apple στις λίστες και των δύο εταιρειών.
naftemporiki.gr