Ειδήσεις, Ελλάδα

Πάτησε την κορυφή του Ολύμπου κουβαλώντας στην πλάτη του 22χρονη φοιτήτρια με κινητικά προβλήματα

Ο Μάριος Γιαννάκου, που ανέβασε την 22χρονη Ελευθερία Τόσιου στην κορυφή του Ολύμπου, συγκλόνισε με τη δήλωσή του μετά το σπουδαίο του επίτευγμα.

Όλη η Ελλάδα παρακολούθησε συγκινημένη το πρωί της Δευτέρας (05/10) το στόρι της εντυπωσιακής προσπάθειας που έκανε ο Μάριος Γιαννάκου. Ο Δραμινός αθλητής που είχε ανέβει ως τώρα 51 φορές στην κορυφή του Ολύμπου, θέλησε να το κάνει ακόμα μια φορά αλλά έχοντας μαζί του και μια ξεχωριστή συντροφιά.

Ο λόγος για την 22χρονη συμπολίτισσά του, Ελευθερία Τόσιου. Η νεαρή φοιτήτρια είχε γνωρίσει πριν από λίγο καιρό μέσω μιας κοινής φίλης τον Μάριο και σε συζήτηση που είχαν του εκμυστηρεύτηκε πως ένα από τα όνειρά της, ήταν να ανέβει στον Όλυμπο. Ο Έλληνας υπεραθλητής δεν χρειάστηκε να το σκεφτεί πολύ για να προγραμματίσει την επόμενη ανάβαση στο βουνό των Θεών, την οποία έκανε μαζί με την 22χρονη Ελευθερία!

Το πρωί της Δευτέρας (05/10), ο δρομέας υπεραποστάσεων ανέβασε στα social media τη φωτογραφία που έχει κάνει πια τον γύρο του διαδικτύου. Ο ίδιος και η Ελευθερία, μέσα στον ειδικό σάκο που είχε στην πλάτη του, έφτασαν στην κορυφή του Ολύμπου και άπλωσαν τα πλατιά τους χαμόγελα αλλά και την ελληνική σημαία. «9:02π.μ. Φτάσαμε στην κορυφή του Ολύμπου, της Ελλάδας, μαζί με την Ελευθερία και την ομάδα μας», έγραψε ο Μάριος Γιαννάκου στο Facebook.

Το μήνυμα του Μάριου Γιαννάκου

This image has an empty alt attribute; its file name is 120818808_2782862101945912_3039070784824959054_o.jpg

Ο Έλληνας υπεραθλητής, μάλιστα, μίλησε για αυτή την εμπειρία στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και συγκλόνισε με τις αναφορές του στην Ελευθερία Τόσιου και στα συναισθήματα που τους δημιουργήθηκαν φτάνοντας στην κορυφή του Ολύμπου. «Όταν φτάσαμε στην κορυφή, αυτό που μού ζήτησε ήταν να δει τη θέα. Τη γύρισα 360 μοίρες για να δει την Ελλάδα από το πιο ψηλό σημείο της, περιμετρικά», είπε χαρακτηριστικά ο Δραμινός αθλητής.

Ο θάνατος του ορειβάτη που έριξε την ψυχολογία

Λίγες ώρες πριν ετοιμαστεί η ομάδα υποστήριξης του Μάριου Γιαννάκου για το εγχείρημα της ανάβασης στον Όλυμπο, μεταφέροντας και την Ελευθερία Τόσιου, μια είδηση ήρθε να ρίξει την ψυχολογία όλων. Ένας ορειβάτης έχασε τη ζωή του στον Όλυμπο κι αυτό ήταν αρκετό για να προκαλέσει μια ανησυχία. Όμως, όλοι – κυρίως ο ίδιος ο Μάριος – ήταν τόσο αποφασισμένοι που δεν θα έκαναν πισω.

«Η ψυχολογία έπεσε, αλλά προσπαθήσαμε να το κρατήσουμε όλο αυτό λίγο έξω από την Ελευθερία. Δεν την ενημερώσαμε, προσπαθήσαμε να το χειριστούμε εμείς», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Είναι κάτι που δεν μπορώ να περιγράψω με λέξεις. Δεν νομίζω να μπορέσω να το κάνω ποτέ. Σήμερα γράφτηκε ιστορία για τα άτομα με αναπηρία».

Η διαδρομή για την κορυφή του Ολύμπου

«Ανεβήκαμε αρκετά γρήγορα το πρώτο κομμάτι και μετά περάσαμε στο δύσκολο κομμάτι, που είναι πολύ τεχνικό και είναι αρκετά εκτεθειμένο και 9 η ώρα περίπου φτάσαμε πάνω στην κορυφή της Ελλάδας. Ξεκινήσαμε από το καταφύγιο στο οποίο κατασκηνώναμε τις τελευταίες δύο ημέρες, από τα 2.400μ. και φτάσαμε στα 2.918. Εγώ ήμουν περίπου δύο ημέρες πριν ώστε να τσεκάρω τη διαδρομή, η Ελευθερία ήρθε χθες», λέει ο Μάριος Γιαννάκου, περιγράφοντας τη διαδρομή.

Δεν ξεχνάει, παρά την κούραση και την ένταση της υπερπροσπάθειας, όλους όσοι βοήθησαν στο να πάρει «σάρκα και οστά» το όνειρο της Ελευθερίας και συγκεκριμένα την ομάδα που τους συνόδευε, αλλά και την Ένωση Αστυνομικών Ελλάδος, τη μονάδα βατραχανθρώπων, για την υλικοτεχνική υποδομή αλλά και την παρουσία του εκπαιδευτή Διονύση Πετρίδη, ο οποίος «βοήθησε τα μέγιστα να μην χάνω την ισορροπία μου», όπως τονίζει.

Ο Μάριος Γιαννάκου και η Ελευθερία Τόσιου έστειλαν από την κορυφή του Ολύμπου το δικό τους μήνυμα, ότι «δεν υπάρχει τίποτα πιο αληθινό από το όνειρο», όπως γράφει στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook ο αθλητής με τις πολλές διακρίσεις στις υπεραποστάσεις, αλλά και πως «όταν θέλουμε να πετύχουμε πράγματα για τον συνάνθρωπό μας, θα πρέπει να ξεκινήσουμε να σκεφτόμαστε από πολύ πιο απλά πράγματα, όπως το να μην παρκάρουμε το αυτοκίνητό μας σε θέση για ανάπηρους».