Νέος νόμος ζητάει από την εταιρεία του να πληρώσει για κάτι που ούτε ζήτησε να πάρει ούτε έχει αποκτήσει παράνομα…
Σε πρωτοφανή επίδειξη ισχύος προχώρησε ο Mark Zuckerberg και το δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο, το Facebook, αποκλείοντας από σήμερα, 18 Φεβρουαρίου, τα εκατομμύρια των Αυστραλών χρηστών του από την κοινή χρήση ενημερωτικού περιεχομένου, δηλαδή ειδήσεις, ακόμα και από την ενημέρωση για την Covid-19. Η άνευ προηγουμένου κίνηση του CEO του Facebook αποτελεί «αντίμετρο» στον νόμο που βρίσκεται προς ψήφιση στην Αυστραλία, ο οποίος θα υποχρεώνει τους ψηφιακούς κολοσσούς (Google, Facebook κ.λπ.) που δημοσιεύουν-αναπαράγουν ενημερωτικό περιεχόμενο να καταβάλουν υψηλό τίμημα.
O Mark Zuckerberg υποστηρίζει ότι ο νέος νόμος ζητάει από την εταιρεία του να πληρώσει για κάτι που ούτε ζήτησε να πάρει ούτε έχει αποκτήσει παράνομα αλλά ούτε και εκμεταλλεύεται. Εκτός από τις ενημερωτικές ιστοσελίδες, αποκλεισμένα είναι και πολλά κυβερνητικά sites από όλο τον κόσμο, καθώς και ιστότοποι υγείας και έκτακτης ανάγκης, αλλά το Facebook ανακοίνωσε ότι επρόκειτο για λάθος που θα διορθωθεί. H σελίδα της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας αποκλείστηκε και αυτή. Η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης ανέφερε επίσης ότι προέβη σε ολικό αποκλεισμό των ενημερωτικών ιστοσελίδων, επειδή, όπως λέει, ο νόμος που έχει τεθεί προς ψήφιση είναι ασαφής για το τι επιτρέπεται να δημοσιεύεται και το τι όχι, οπότε ήταν υποχρεωμένοι να κάνουν γενικό αποκλεισμό. Η κυβέρνηση της Καμπέρα αντέδρασε άμεσα, επικρίνοντας την απόφαση του Facebook να προχωρήσει σε αυτή την κίνηση και μάλιστα απροειδοποίητα. Ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας Σκοτ Μόρισον χαρακτήρισε την ενέργεια της εταιρείας «αλαζονική» και προειδοποίησε ότι δεν πρόκειται να φοβηθεί.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Οικονομικών Τζος Φράιντενμπεργκ δήλωσε ότι είχε επικοινωνήσει πριν από λίγες μέρες με τον ιδρυτή και αφεντικό της πλατφόρμας Μαρκ Ζάκερμπεργκ, χωρίς ο τελευταίος να του κάνει κάποια αναφορά για τις προθέσεις του.
«Τα σημερινά γεγονότα αποδεικνύουν σε όλους τους Αυστραλούς την τεράστια δύναμη στην αγορά αυτών των ψηφιακών γιγάντων» σχολίασε ο Φράιντενμπεργκ. Το θέμα της χρήσης περιεχομένου ειδήσεων από τις εταιρείες παροχής διαδικτυακών υπηρεσιών αποτελεί τα τελευταία χρόνια θέμα τριβής, καθώς θησαυρίζουν με τον κόπο των άλλων. Κυβερνήσεις αλλά και παραγωγοί ενημερωτικού περιεχομένου –δηλαδή τα παραδοσιακά και μη ΜΜΕ και εκδοτικοί όμιλοι– συχνά διαμαρτύρονται για αυτή τη ληστρική πρακτική.
Και βεβαίως για το γεγονός ότι αυτοί οι τεχνολογικοί κολοσσοί χρησιμοποιούν το περιεχόμενο για να γιγαντώνονται ακόμα περισσότερο. Το τελευταίο διάστημα, πάντως, έχουν υπάρξει κάποιου είδους συμβιβασμοί και συμφωνίες ανάμεσα στα εμπλεκόμενα μέρη.
Πριν από λίγες ημέρες, η Google ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε μια συμφωνία με τη Rupert Murdoch’s News Corp αλλά και την APIG, την κύρια επαγγελματική οργάνωση του γαλλικού Τύπου.
kourdistoportocali.com