Από ουσιαστικά μέτρα στήριξης, χρηματοδοτήσεις και αναπτυξιακά προγράμματα έχει ανάγκη η εμπορική αγορά και όχι από παράταση εκπτώσεων ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απόστολος Οντόπουλος, σχολιάζοντας την παράταση της εκπτωτικής περιόδου έως τις 31 Μαρτίου. Ο κ. Οντόπουλος τόνισε πως η κυβέρνηση κάνει κινήσεις εντυπωσιασμού και όχι ουσίας, ενώ επεσήμανε τους ταχείς ρυθμούς με τους οποίους εξελίσσεται το ηλεκτρονικό εμπόριο, καταγράφοντας όμως και προβλήματα σχετικά με αυστηρούς όρους που υπάρχουν στο πρόγραμμα της δημιουργίας eshop με επιδότηση 5000 ευρώ, γεγονός που δυσκολεύει τους μικρούς επιχειρηματίες.
Αδιάφορη, χαρακτήρισε ο κ. Οντόπουλος την παράταση των εκπτώσεων, καθώς εξήγησε πως από το 2010 υπάρχει ο νόμος περί προσφορών και εκπτώσεων που δίνει τη δυνατότητα ανά πάσα στιγμή στον έμπορο να κάνει προσφορές στο κατάστημά του, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Σημείωσε πως αυτός είναι ένας νόμος που πίεσαν πολύ οι πολυεθνικές και τα μεγάλα καταστήματα για να εφαρμοστεί και ανέφερε πως η εκπτωτική αυτή παράταση δεν έχει μεγάλη χρησιμότητα, καθώς το αδιάθετο εμπόρευμα έχει εποχικότητα και δεν θα πουληθεί, παρά τις εκπτώσεις.
«Ένα παλτό δεν θα πουληθεί τέλος Μαρτίου, γιατί ο κόσμος τότε ενδιαφέρεται για την ανοιξιάτικη συλλογή», εξήγησε χαρακτηριστικά.
Εκείνο όμως που είχε ανάγκη ο εμπορικός κόσμος ήταν μέτρα στήριξης, χρηματοδοτήσεις και αναπτυξιακά προγράμματα, προκειμένου να ανασχεθεί το δύσκολο κλίμα που ακόμη επικρατεί στην αγορά.
Έπεσε «Μήδεια» στην εμπορική αγορά του Βόλου
Η εικόνα στην αγορά του Βόλου, όπως την περιέγραψε ο κ. Οντόπουλος θυμίζει περισσότερο την κακοκαιρία «Μήδεια» και το τσουχτερό κρύο παρά μια αναθέρμανση των ταμείων και του τζίρου.
«Η κατάσταση στην αγορά από τα μέσα Φεβρουαρίου και έπειτα είναι πολύ δύσκολη. Ο χιονιάς «πάγωσε» την αγορά, αλλά μετά από αυτόν το ενδιαφέρον των καταναλωτών στράφηκε σε ανάγκες όπως η θέρμανση και η πληρωμή των τελών, που πολλοί είχαν εκμεταλλευτεί την παράταση που δόθηκε. Η κίνηση εδώ και δύο εβδομάδες είναι υποτονική και με κλειστή την εστίαση, η απώλεια τζίρου είναι μεγάλη και δεδομένη», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Οντόπουλος, τονίζοντας πως η εστίασης συνδέεται με την εμπορική αγορά αλλά και τον τουρισμό κι αν ένας κρίκος αυτής της αλυσίδας δεν λειτουργεί, συμπαρασύρει και τους υπόλοιπους.
Ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου- Πρόβλημα με το «e-λιανικό»
Μιλώντας για την κανονικότητα και στην εμπορική αγορά κι αν αυτή θα έρθει σύντομα, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου δεν θέλησε να κάνει προβλέψεις, καθώς αυτές πέφτουν έκτος. Τόνισε όμως πως ακόμη και να ξεπεραστεί το θέμα του κορωνοϊού, αυτή η πανδημία έφερε συνήθειες που δύσκολα θα ξεπεραστούν, όπως οι αγορές μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Σύμφωνα με τον κ. Οντόπουλο, καταγράφεται ραγδαία αύξηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο έχει κερδίσει μεγάλο έδαφος από τα φυσικά καταστήματα και την περίοδο που αυτά ήταν κλειστά, αλλά ακόμη και τώρα. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ένα 35% πτώση τζίρου στον κλάδο της ένδυσης. Αυτό όμως το ποσοστό είναι πλασματικό , όπως είπε ο κ. Οντόπουλος καθώς πήρε μερίδιο αγοράς και το ηλεκτρονικό εμπόριο, μειώνοντας ουσιαστικά τις απώλειες, που στα φυσικά καταστήματα είναι τεράστιες.
Μιλώντας για το θέμα και τη σπουδαιότητα εισαγωγής της τεχνολογίας και στο εμπόριο, με τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων, ο κ. Οντόπουλος έθιξε το ζήτημα του προγράμματος του “e-λιανικό» με την επιδότηση των 5000 ευρώ για την κατασκευή eshop.
Ανέφερε πως υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από τους εμπόρους, όμως οι όροι και τα κριτήρια είναι αυστηρά και αφήνουν πολλούς, κυρίως μικρούς επαγγελματίες εκτός, ενώ σχολίασε πως πρέπει να υπάρξουν αναπτυξιακά μέτρα για την ενίσχυση της αγοράς κι όχι κινήσεις εντυπωσιασμού.
Τέλος, για το πρόγραμμα ΑΝΑΣΑ 2, που έρχεται από την περιφέρεια Θεσσαλίας και θα ενισχύσει 3000 επιχειρήσεις στη Θεσσαλία, ο κ. Οντόπουλος σχολίασε πως το πρώτο ΑΝΑΣΑ δεν βοήθησε τους εμπόρους καθώς η χρηματοδότηση στράφηκε κυρίως στον τουρισμό.
« Κατανοώ τις ανάγκες και τα μεγέθη του τουρισμού, αλλά δεν είναι μόνο αυτός ο κλάδος που χρειάζεται ενίσχυση. Είναι και το εμπόριο και η εστίαση, που είναι κλάδοι αλληλένδετοι κι αν δεν υπάρχει εστίαση για παράδειγμα, δεν υπάρχει ούτε τουρισμός, ούτε εμπόριο», κατέληξε ο ίδιος.
magnesianews.gr