Το «μπούκωμα» και οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις δεμάτων κατά την περίοδο της πανδημίας από εταιρείες κούριερ τις φέρνει αντιμέτωπες με πρόστιμα.https://1baf3f01a62b103f8c9cefdfa5abdb67.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-38/html/container.html Ήδη οι καταγγελίες που έχουν φτάσει στην ΕΕΤΤ είναι χιλιάδες ενώ ζητούνται ήδη εξηγήσεις από τις εταιρείες κούριερ και τις επόμενες εβδομάδες πρόκειται να αποφασιστούν κυρώσεις. Παράγοντες της αγοράς τονίζουν πως όντως οι εταιρείες κούριερ ήρθαν αντιμέτωπες με μία πρωτόγνωρη συνθήκη ωστόσο, δύσκολα μπορεί να δικαιολογηθεί ο όγκος των καταγγελιών από πολίτες. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι καταγγελίες το χρονικό διάστημα Μαρτίου-Ιουνίου 2020, κατά το πρώτο lockdown, επταπλασιάστηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Το μεγάλο Βατερλό για τις εταιρείες όμως ήταν ότι ορισμένες γονάτισαν και σταμάτησαν να αναλαμβάνουν μεταφορές.
Τα στοιχεία που “καίνε” τις εταιρείες
Πολλές καταγγελίες αφορούν πολυήμερες καθυστερήσεις στις παραδόσεις. Αυτό που καλείται να εξετάσει η ΕΕΤΤ είναι οι πραγματικές ευθύνες των ταχυμεταφορών και οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτό το Βατερλό. Αν στο θέμα των καθυστερήσεων αναμένεται να υπάρξει μια κατανόηση από την ΕΕΤΤ, ειδικά για το πρώτο κύμα της πανδημίας που έπιασε τελείως απροετοίμαστες τις εταιρείες, αρμόδιες πηγές εκτιμούν ότι το ίδιο δεν θα συμβεί για άλλες καταγγελίες που στοιχειοθετούν ξεκάθαρη παραβίαση των όρων λειτουργίας των επιχειρήσεων ταχυμεταφορών. Βασικό ζήτημα αποτελεί η τακτική που υιοθέτησαν πολλές εταιρείες courier, ειδικά την περίοδο των Χριστουγέννων, για ειδοποιήσεις παραλαβής από το κατάστημα επειδή θεωρητικά οι διανομείς δεν έβρισκαν τους παραλήπτες. Υπάρχουν χιλιάδες καταγγελίες καταναλωτών που λόγω της καραντίνας βρισκόντουσαν σπίτι τους και έβρισκαν ειδοποίηση στην πόρτα τους, ενώ το κουδούνι δεν είχε χτυπήσει ποτέ, ή λάμβαναν SMS πως ο διανομέας δεν τους βρήκε ενώ δεν είχαν φύγει λεπτό από το σπίτι.