top, Λάρισα, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Νέα δημόσια τοιχογραφία με τίτλο «Σύνθεσις -‘21» (Πόλις) αφιερωμένη στον Αγήνορα Αστεριάδη και στο έργο του

Η Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Επιστημών του Δήμου Λαρισαίων σε συνέχεια της δράσης της, που έχει ως σκοπό να τιμήσει σημαντικές προσωπικότητες του πολιτισμού της Λάρισας με τη δημιουργία δημόσιων τοιχογραφιών στον αστικό ιστό της πόλης (1η τοιχογραφία αφιερωμένη στον φωτογράφο Τάκη Τλούπα, Ιούνιος 2020), υλοποίησε τη 2η τοιχογραφία σε συνεργασία με την εταιρεία χρωμάτων KRAFT Paints (χορηγός), με σκοπό να τιμηθεί αυτή τη φορά ο Λαρισαίος ζωγράφος Αγήνορας Αστεριάδης (1898 -1977) και το έργο του. Το συγκεκριμένο έργο εντάσσεται στη δράση της εταιρείας KRAFT Paints με τίτλο “Array of Colors”, όπου καλλιτέχνες καλούνται να δώσουν τη δική τους ερμηνεία στο θέμα, με τη δημιουργία τοιχογραφιών στις οποίες κυριαρχούν το χρώμα, η αισιοδοξία και ενισχύεται παράλληλα η αρχιτεκτονική των κτιρίων, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά ότι το χρώμα και η τέχνη βρίσκονται στο DNA του brand.    

Η τοιχογραφία με τίτλo «Σύνθεσις -‘21» (Πόλις) ολοκληρώθηκε και κοσμεί τον τοίχο της πολυκατοικίας στην οδό Ανθίμου Γαζή 37 στη Λάρισα. 

Οι δημιουργοί της είναι ο γραφίστας / εικονογράφος Γιάννης Πέτρου και ο visual designer Κωστής Τσιάχας, σε επιμέλεια της εικαστικής επιμελήτριας/μουσειολόγου Βαλεντίνης Μαργαριτοπούλου. Με σχεδιαστική καθοδήγηση από τον εμβληματικό πίνακα του Αγήνορα Αστεριάδη (1898-1977), «Πολιτεία» (Λάρισα), 1969, αυγοτέμπερα σε ξύλο, 165×270 εκ., δωρεά Κ. και Ν. Αστεριάδη, Συλλογή Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας – Μουσείου Γ.Ι. Κατσίγρα, ο οποίος αποτελεί μία πρωτότυπη δημιουργία του ζωγράφου, μία φαντασιακά σχηματοποιημένη απεικόνιση της Λάρισας, που περιγράφει την πόλη του με το ξεχωριστό προσωπικό του ιδίωμα σε μία εκδοχή με πολλές οπτικές, οι δημιουργοί συνέθεσαν τον δικό τους καθρέφτη αναμνήσεων από την πόλη τους με αφορμή το έργο χρησιμοποιώντας διάφορες λεπτομέρειες σε μικρή και μεγάλη κλίμακα. Η Βαλεντίνη Μαργαριτοπούλου σημειώνει χαρακτηριστικά για το έργο, «Με εικονογραφική και αισθητική αναφορά στον πυρήνα των τουριστικών ελληνικών αφισών του ΕΟΤ της δεκαετίας του ’60 για τη διεθνή καμπάνια της χώρας που εισήγαγαν μια καθαρά πιο γραφιστική αντίληψη επηρεασμένη από τις αρχές του μοντερνισμού και της αφαίρεσης, οι δημιουργοί μεταγλωττίζουν την εικαστική γλώσσα του έργου του Α. Αστεριάδη τοποθετώντας κάποια από τα πιο χαρακτηριστικά τοπόσημα του έργου στη σύγχρονη αυτή σύνθεση και χρησιμοποιώντας χρώματα από όλο το φάσμα της χρωματικής παλέτας, δημιουργούν χρωματικές αντιστίξεις σύμφωνα με τη δική τους σκέψη για την κίνηση και την τροχιά του έργου. Η τοιχογραφία «Σύνθεσις -‘21» (Πόλις) αποτελεί ένα συνεχές ξεδίπλωμα ιδεών, χρωμάτων, αναμνήσεων και σκέψεων για την πόλη μας. Μια «προσωπογραφία» της Λάρισας σε αξονομετρική διάταξη, ένας χάρτης της πόλης, ένα πλέγμα κίνησης και χρώματος, ένα δώρο για την πόλη». Ο ρόλος της τέχνης στο δημόσιο χώρο είναι μια νέα μορφή επικοινωνίας, διαλόγου και εκπαίδευσης. Η εμπειρία της φυσικής παρουσίας και του συλλογικού μοιράζεσθαι είναι ασύγκριτη, γι’ αυτό ήρθε η εποχή για μια νέα μορφή δημόσιας τέχνης, μέσω (και) των τοιχογραφιών στον αστικό χώρο, όπου ο καθένας μπορεί να απολαύσει “in situ” περπατώντας στην πόλη. Μία τέχνη ελεύθερη και δημοκρατική, η οποία καθρεφτίζει την πόλη και ενσωματώνεται στο αστικό τοπίο, δημιουργώντας νέες νοηματοδοτήσεις και συνδέσεις μεταξύ πολίτη και πόλης αλλά και ένα παράθυρο σκέψης και πειραματισμού για τους καλλιτέχνες. Μία τέχνη που μπορεί ταυτόχρονα να ανασκάψει το παρελθόν και να οραματιστεί το μέλλον.

Για τη συγκεκριμένη τοιχογραφία που οραματίστηκαν οι δημιουργοί της,  χρησιμοποιήθηκε το 100% ακρυλικό χρώμα υψηλής ποιότητας για εξωτερική χρήση, 4 Seasons, της KRAFT Paints. Τα χρώματα που επιλέχθηκαν από τη συγκεκριμένη σειρά συνέβαλαν ώστε η τοιχογραφία να «ζωντανέψει» εντυπωσιακά πάνω στο κτήριο, ενώ η ποιότητα τους διασφαλίζει τη μακρά ζωή του έργου. Ας γεμίσουμε την πόλη μας με χρώμα, τον δημόσιο χώρο με μηνύματα και την καθημερινότητα μας με αισιοδοξία, δίνοντας ένα νέο καλλιτεχνικό στίγμα στην πόλη και προσδίδοντας έναν σύγχρονο χαρακτήρα εξωστρέφειας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΝΤΖΙΑΡΗΣ

Previous ArticleNext Article