Ένα από τα μεγαλύτερα έργα πνοής και ουσίας για τα Τρίκαλα, μετρά αντίστροφα για να αρχίσει να υλοποιείται. Η «Ανάπλαση Παρόχθιας Ζώνης Ληθαίου Ποταμού κατά μήκος της κοίτης εντός του σχεδίου πόλης» είναι η πλήρης αναμόρφωση των όχθων του ποταμού σε ένα μήκος 2,5 χλμ. (από τη γέφυρα Γκίκα και το Μουσείο Τσιτσάνη μέχρι την οδό Καλαμπάκας).
Η αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας Θεσσαλίας (Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠ Θεσσαλίας) ενέκρινε τα τεύχη δημοπράτησης και πλέον, στις 17 Ιουνίου 2021 αναμένεται να ξεκινήσει ο διαγωνισμός. Η σχετική ανακοίνωση θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου Τρικκαίων (www.trikalacity.gr, στην ενότητα Προκηρύξεις) και μόλις αποσφραγιστούν οι προσφορές, ακολουθεί η διαδικασία των απαραίτητων ελέγχων στα δικαιολογητικά, υποβολής ενστάσεων κ.α.
Αυτό σημαίνει ότι πιθανώς εντός του καλοκαιριού το μεγάλο αυτό έργο θα ξεκινήσει να υλοποιείται,
– αλλάζοντας την όψη της πόλης
– αναπλάθοντας τον Ληθαίο ποταμό
– δίνοντας έμφαση στους πεζούς, τους ποδηλάτες, τα εμποδιζόμενα άτομα.
Για τη νέα, σύγχρονη και φιλικότερη στον πολίτη πόλη, θα υλοποιηθούν έργα, όπως
- Ανάπλαση πεζοδρομίων δεξιά και αριστερά της παραποτάμιας ζώνης
- Ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίων 5,1 μ, με ζώνη φύτευσης έως 1,20μ, ποδηλατόδρομος 1,50 μ. μονής κατεύθυνσης, ζώνη κίνησης πεζών 2,40 μ., φύτευση νέων δέντρων, δημιουργία νέων καθιστικών, η τοποθέτηση νέων φωτιστικών και κιγκλιδωμάτων.
- Αναμορφώσεις και καθαιρέσεις νησίδων, με παράλληλες νέες κατασκευές στην οδό Λάκμωνος, στη γέφυρα Βουβής.
- Ήπιας κυκλοφορίας διαδρομή στην οδό Κανούτα, από την οδό Χατζηγάκη έως τη γέφυρα του παλιού ΚΤΕΛ. Ο δρόμος θα είναι ισοϋψής με τα πεζοδρόμια, καταργείται η νησίδα και πλακοστρώνεται. Καταργείται η στάθμευση από την πλευρά του ποταμού.
- Από τη γέφυρα του παλιού ΚΤΕΛ έως τη γέφυρα Γκίκα καταργείται η νησίδα από την πλευρά του παλιού ΚΤΕΛ.
- Στην οδό Ιακωβάκη θα διαμορφωθεί και το απέναντι πεζοδρόμιο με ράμπα πρόσβασης ΑμεΑ.
- Θα υπάρχει ανεμπόδιστη και ασφαλής κίνηση ΑμΕΑ με ζώνη όδευσης τυφλών, με ράμπες πρόσβασης κ.α.
- Σε όλα τα σημεία της διαδρομής θα μετατοπιστούν στύλοι δικτύων κοινής ωφελείας για ανεμπόδιστη κίνηση πεζού και ποδηλάτη.
- Ο ποδηλατόδρομος θα έχει πλάτος είναι 1,5 μ., μονής κατεύθυνσης κατά τη φορά των αυτοκινήτων, με τρίγωνο stop για παραχώρηση προτεραιότητας από το ποδήλατο στον πεζό.