ΘΕΣΣΑΛΩΝ ΝΕΑ, Μαγνησία, Τουρισμός

Μάκης Κουκουλάκης: Πτώση 70% στην τουριστική κίνηση της Σκιάθου

Τραγικό λάθος ότι επικεντρώθηκε ο Δήμος στην προβολή του νησιού σε μόνο μία χώρα.

Το νησί της Σκιάθου, μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί ως ένα κόσμημα της χώρας. Ένα νησί με πολλές ομορφιές, με πλούσια πολιτιστική παράδοση, αλλά και υψηλές τουριστικές παροχές. Ωστόσο και η Σκιάθος βλέπει το σκληρό πρόσωπο της πανδημίας, καθώς σύμφωνα με τον επιχειρηματία και δημοτικό σύμβουλο κ. Μάκη Κουκουλάκη, ο οποίος μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη, φέτος καταγράφεται πτώση της τουριστικής κίνησης στο νησί κατά 70%. Ο κ. Κουκουλάκης μάλιστα στηλίτευσε την κίνηση της δημοτικής αρχής να επικεντρωθεί στην διαφήμιση του νησιού μόνο σε μία χώρα, επισημαίνοντας πως ήταν ένα τραγικό λάθος, καθώς έπρεπε να παρακολουθεί συνεχώς τις εξελίξεις. Προ ημερών πραγματοποιήθηκε στο νησί σύσκεψη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ξενοδόχων Σκιάθου, στην οποία παρευρέθηκε και ο κ. Νικόλαος Σαρούκος, Προϊστάμενος Ελέγχου, Επιθεώρησης και Τουριστικής Ανάπτυξης Θεσσαλίας της Διεύθυνσης Τουρισμού (ΠΥΤ) Θεσσαλίας και άλλοι ιδιοκτήτες και υπεύθυνοι ξενοδοχειακών μονάδων του νησιού, προκειμένου να ανταλλάξουν απόψεις και να συζητήσουν κατά πόσο τηρούνται τα πρωτόκολλα και να εκφραστούν οι ανησυχίες και οι προβληματισμοί που υπάρχουν από τους αρμόδιους του τουρισμού.

Δεν είναι η σεζόν που περιμέναμε- Πτώση 70%

«Δεν είναι η σεζόν που ίσως περιμέναμε τον Ιανουάριο. Από τον Μάρτιο που ακούγαμε ότι θα ακυρωθούν πτήσεις, ότι θα υπάρξουν μεταλλάξεις, αρχίσαμε να ανησυχούμε. Ενώ μέχρι Δεκέμβριο- Ιανουάριο ήμασταν περισσότερο αισιόδοξοι , όσο περνούσε ο καιρός βλέπαμε ότι τα πράγματα δεν θα ήταν τόσο καλά», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κουκουλάκης επισημαίνοντας πως το «κακό» με τη Σκιάθο είναι ότι βασίζεται σε ποσοστό 60% στους Βρετανούς τουρίστες.

«Μόλις χθες ξεκίνησαν οι πρώτες πτήσεις κι αυτές πάρα πολύ μειωμένες. Ήρθαν μόνο τρία αεροπλάνα και έφεραν περίπου 220 -250 άτομα και έρχονται αύριο δύο ακόμη αεροπλάνα από την TUI. Ήρθαν δηλαδή πέντε αεροπλάνα μισά, τα οποία σε μια κανονική σεζόν θα ήταν γύρω στα 28-30 την εβδομάδα», υπογράμμισε ο ίδιος.

Ο έμπειρος επιχειρηματίας του τουρισμού σημείωσε πως καταγράφεται μεγάλη πτώση από τη βρετανική αγορά, το ίδιο και από τη σκανδιναβική αγορά, με τη συνολική όμως πτώση να ανέρχεται στο 70%.

«Αυτή τη στιγμή ο τουρισμός δέχεται το μεγαλύτερο πλήγμα απ’ όλους τους άλλους κλάδους, κι αυτό φαίνεται όταν φέτος ο στόχος για το αεροδρόμιο της Σκιάθου είναι ένα 30-35% του 2019. Άμα βγάλουμε όλο τον Σεπτέμβριο και φτάσουμε στον Οκτώβριο με χίλια ζόρια να ξεπεράσουμε το 35-40%. Όταν υπάρχει μία πτώση γύρω στο 70% καμιά επιχείρηση δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς μέτρα στήριξης», επεσήμανε ο κ. Κουκουλάκης, τονίζοντας πως και η πολιτεία θα πρέπει σίγουρα να στηρίξει τους επαγγελματίες του τουρισμού. Το αισιόδοξο στοιχείο είναι πως οι Έλληνες προτιμούν τη Σκιάθο και αυτή τη στιγμή η πλειοψηφία του κόσμου στο νησί είναι Έλληνες. Ωστόσο, όπως ανέφερε ο επιχειρηματίας , οι Έλληνες προτιμούν να κάνουν τις διακοπές τους έως τις 25 Αυγούστου, γι’ αυτό κι έπειτα όλοι οι τουριστικοί προορισμοί χρειάζονται τους ξένους.

Καταλύματα ακόμη και με 20 ευρώ το βράδυ- Αυξάνονται τα δρομολόγια από τη Θεσ/νικη

Αναφορικά με τις παροχές στο νησί ο κ. Κουκουλάκης επεσήμανε πως οι τιμές είναι πολύ προσιτές και προσαρμοσμένες στην περίοδο που βιώνουμε όλοι. » Και για τον Αύγουστο μπορείς να βρεις δωμάτιο με 20-25 ευρώ το δίκλινο, ενώ και στα ξενοδοχεία είναι πάλι χαμηλές οι τιμές. Η Σκιάθος έχει διαμονή για όλο τον κόσμο», είπε.

Παράλληλα, σημαντικό βήμα για την ενίσχυση του τουρισμού στο νησί ήταν και η ακτοπλοϊκή του σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, με τον κ. Κουκουλάκη να σημειώνει πως ενώ γίνονταν τρία δρομολόγια από τη συμπρωτεύουσα, τώρα θα γίνουν πέντε την εβδομάδα και μάλιστα με μεγαλύτερο καράβι. Πολύ αισιόδοξο είναι και το γεγονός πως και από το Μαντούδι το πλοίο έρχεται γεμάτο με τον ίδιο να ευελπιστεί να συνεχιστούν αυτά τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια και τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Σκιάθος έχει αναβαθμίσει το τουριστικό της προϊόν τα πέντε τελευταία χρόνια, με παλιούς και νέους επιχειρηματίες να επενδύουν στην αναβάθμιση των επιχειρήσεών τους. » Αυτοί είναι που αναβαθμίζουν το νησί. Εδώ θα πρέπει να βοηθήσει ο Δήμος κάνοντας αναπλάσεις, υποστηρίζοντας την καθαριότητα και να συνεργαστεί με όλους για να φέρουμε περισσότερο κόσμο, ποιοτικό και να επιμηκύνουμε σεζόν», σημείωσε, συμπληρώνοντας πως οι τουριστικές επενδύσεις που γίνονται στο νησί προέρχονται από επιχειρηματικούς ομίλους αλλά και μεμονωμένους επιχειρηματίες.

Τραγικό λάθος της δημοτικής αρχής η διαφημιστική στόχευση σε μία αγορά

Ως μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς είναι και δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη Πλωμαρίτη, ο κ. Κουκουλάκης μίλησε και για τα λάθη και τις παραλείψεις της δημοτικής αρχής.

Μείζον θέμα στο νησί αποτελεί η συγκοινωνία. «Οι  συγκοινωνίες είναι ένα μεγάλο θέμα που εδώ και δύο χρόνια δεν μπορούμε να βρούμε λύση. Όσες φορές προσπαθήσαμε να κάνουμε κάποιες προτάσεις στον Δήμαρχο και την ομάδα του πάντα έπεφταν στο κενό. Μας έφεραν μία μελέτη για να λειτουργήσουν τα λεωφορεία με κόστος 300.000 ευρώ, δηλαδή να μπαίνει μέσα κάθε χρόνο ο Δήμος 300.000 ευρώ. Εγώ δεν μπορώ να ψηφίσω κάτι που θα βάζει μέσα τους δημότες. Δυστυχώς τώρα ξεκίνησε να υλοποιεί τις προτάσεις μας, μέσα στην τουριστική σεζόν και με μεγάλο θέμα τις συγκοινωνίες, που είναι τρία λεωφορεία, ενώ θα έπρεπε να ήταν πέντε και μέχρι πριν δύο ημέρες ήταν δύο», εξήγησε ο ίδιος.

Παράλληλα χαρακτήρισε ως τεράστιο και τραγικό λάθος τη διαφημιστική στόχευση σε μία αγορά όλο τον χειμώνα.

«Στο θέμα της τουριστικής προβολής η κριτική γίνεται γιατί σε περίοδο κρίσης δεν γίνονται σωστές κινήσεις. Είναι τεράστιο λάθος να στοχεύουμε μόνο σε μία αγορά όλο τον χειμώνα. Έπρεπε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις και να είμαστε έτοιμοι, απ’  όποια αγορά πετούν τα αεροπλάνα τους να διαφημιστούμε εκεί. Ξέραμε από αρχές Μαΐου ότι θα πετάξει η Γερμανία. Ξέραμε ότι θα πετάξουν οι Ρουμάνοι. Δεν κάναμε καμία κίνηση να διαφημιστούμε εκεί. Πέρα από Ιταλούς δημοσιογράφους που ήρθαν αρχές Ιουνίου δεν κάναμε άλλη κίνηση διαφήμισης στην Ιταλία. Αυτά δεν είναι λάθη; Είναι τραγικό λάθος ότι επικεντρωθήκαμε σε μόνο μία αγορά», υποστήριξε ο κ. Κουκουλάκης, τονίζοντας πως το νησί χρειάζεται έναν αναπτυξιακό Δήμαρχο και στα δύο αυτά χρόνια δεν έχει γίνει τίποτα το αναπτυξιακό.

magnesianews.gr

Previous ArticleNext Article