Ο Μάνος Βυνιχάκης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σε ηλικία μόλις 14 ετών είχε ήδη συνειδητοποιήσει ότι το μακιγιάζ ήταν ένας μαγικός κόσμος που δεν μπορούσε να αντισταθεί. Το 1988 ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην κομμωτική και στο μακιγιάζ και ξεκίνησε να εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας για τηλεοπτικά σποτ. Το 1992 εντάχθηκε στον κόσμο της μόδας: editorials, επιδείξεις μόδας, διαφημιστικές καμπάνιες. Από το 1996 έως το 1998 ήταν αποκλειστικός σύμβουλος ομορφιάς για την Rilken Chromatics. Στη συνέχεια από το 1998 έως το 2008 ήταν ο αποκλειστικός Make-Up Artist και media spoke person για την Lancome στην Ελλάδα. Το 2010 πήρε το επόμενο βήμα της καριέρας του παραδίδοντας σεμινάρια κατάρτισης στο make up και δημιούργησε το δικό του Make Up WorkShop. Το 2011 έγινε ο Creative Director της Shiseido για την Ελλάδα και την Κύπρο και η συνεργασία κράτησε μέχρι το 2015. Έπειτα από 29 χρόνια ως ένας από τους πιο επιτυχημένους Make –up Artist, ο ίδιος εξακολουθεί να αισθάνεται το ίδιο πάθος για την δουλειά του. Συντάκτες, μοντέλα και φωτογράφοι προτιμάνε και επιλέγουν την συνεργασία μαζί του όχι μόνο για την εξαιρετική εργασία του και τα υψηλά πρότυπα που έχει στην δουλειά του αλλά και για την εξαίρετη προσωπικότητα του. Αγαπά τα ταξίδια καθώς του δίνεται η ευκαιρία να ανακαλύπτει καινούργια μέρη και να απολαμβάνει την εκμάθηση διαφορετικών πολιτισμών από διάφορες χώρες. η δημιουργική δουλειά του Μάνου Βυνιχάκη εμφανίζεται τακτικά στα μεγαλύτερα γυναικεία περιοδικά μόδας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η Θεσσαλική Press εξασφάλισε για τους αναγνώστες της μια αποκλειστική συνέντευξη από τον κορυφαίο Make up Artist.
Συνέντευξη: ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΑΝΗ
Για τον χειμώνα του 2016-2017, ποιες είναι οι τάσεις που πρόκειται να κυριαρχήσουν όσον αφορά τα χρώματα του μακιγιάζ;
Γενικότερα τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ότι δεν υπάρχουν νέες μεγάλες τάσεις στη μόδα που καθορίζουν
το μακιγιάζ. Το λαμπερό δέρμα που δεν είναι φορτωμένο με πολύ make up και πούδρες είναι μια τάση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια. Οι σκιές που δίνουν φως και λάμψη είναι επίσης πολύ της μόδας. Οι φωτοσκιάσεις και οι λάμψεις στη βάση (contouring -highlighting) είναι μεγάλη τάση.
Πείτε μας την πιο σημαντική beauty συμβουλή που έχετε αποκομίσει έπειτα από 26 χρόνια καριέρας.
Η ενυδάτωση είναι το πιο σημαντικό πράγμα για μια όμορφη και λαμπερή επιδερμίδα! Καθαρισμός ενυδάτωση και φροντίδα ανάλογα με τις ανάγκες κάθε ηλικίας.
Ποιο είναι το No1 προϊόν μακιγιάζ που όλες οι γυναίκες πρέπει να έχουμε στην κατοχή μας;
Τα τρία βασικά προϊόντα στο μακιγιάζ είναι ένα μάσκαρα ένα κραγιόν και ένα ρουζ- τερακότα.
Ένα μακιγιάζ σε λιπαρό δέρμα πως μπορεί να διαρκέσει περισσότερο;
Ένα primer για λιπαρές επιδερμίδες θα βοηθήσει πολύ στη διάρκεια του μακιγιάζ. Επίσης μία πούδρα εντελώς διάφανη που αφαιρεί μόνο την λιπαρότητα μπορεί να τοποθετηθεί σε σημεία που παρουσιάζουν έντονη λιπαρότητα.
Η άποψη ότι στις ξανθιές δεν ταιριάζουν τα γήινα χρώματα σας βρίσκει σύμφωνο;
Διαφωνώ κάθετα. Οι γήινες αποχρώσεις ταιριάζουν σε όλες τις γυναίκες ειδικά όταν συνδυάζονται με λάμψεις. Γενικότερα τέτοιου τύπου στερεότυπα με βρίσκουν εντελώς αντίθετο.
Όταν βάφετε μια γυναίκα τι είναι αυτό που θέλετε να αποδώσετε στο πρόσωπο της;
Το μακιγιάζ πάντα θα το λέω το αντιμετωπίζω ως ένα αξεσουάρ μόδας και ομορφιάς. Με το μακιγιάζ πρέπει να αναδεικνύονται τα φυσικά χαρακτηριστικά του προσώπου να κρύβονται τυχόν ατέλειες και το αποτέλεσμα να είναι κοντά στο όλο στυλ και στην προσωπικότητα της γυναίκας.
Για τις γυναίκες που πρόκειται να ντυθούν νύφες το φθινόπωρο- χειμώνα που μας έρχεται τι έχετε να προτείνετε;
Στις νύφες πάντα προτείνω να αποφεύγουν τις υπερβολές. Ένα μακιγιάζ που τονίζει τα χαρακτηριστικά τους χωρίς να τις αλλάζει είναι πάντα αυτό που προτείνω τουλάχιστον για το μυστήριο του γάμου. Οι νύφες πρέπει να λάμπουν να δείχνουν υγιής και ξεκούραστες χωρίς να θυμίζουν πίστα νυχτερινού κέντρου. Μετά για τη δεξίωση μπορούν να κάνουν κάτι πιο βραδινό αν θέλουν. Να θυμούνται ότι θα βγουν πολλές φωτογραφίες που θα τις βλέπουν για τα επόμενα χρόνια και πρέπει το μακιγιάζ τους να αποπνέει μια διαχρονική ομορφιά.
Εάν μια πελάτισσα έρθει σε εσάς με τη φωτογραφία κάποιας επώνυμης και σας ζητήσει να αντιγράψετε το μακιγιάζ της, τι θα τη συμβουλεύατε;
Γενικά αποτρέπω όσους θέλουν να αντιγράφουν στυλ. Φυσικά μπορεί μια γυναίκα να εμπνευστεί από μια άλλη είτε αυτή είναι επώνυμη είτε όχι. Δεν έχω καμία αντίρρηση όταν πιστεύω ότι θα της ταίριαζε.
Κάνοντας αναδρομή σε παλαιότερες δεκαετίες ποια θα ξεχωρίζατε και γιατί;
Οι δεκαετίες 50, 60 ,80 είναι οι πιο αγαπημένες μου. Στα 50 οι γυναίκες ήταν οι απόλυτες σταρ. Είχε περάσει ο πόλεμος που τις είχε κρατήσει κλεισμένες μέσα υπήρχε οικονομική ευημερία και αυτό την έκανε να προσέξει πάρα πολύ την εμφάνιση της να δώσει έμφαση στη θηλυκότητα της και φυσικά στο μακιγιάζ της. Τα eyeliner με τα καλοσχηματισμένα φρύδια και τα κόκκινα κραγιόν έχουν μείνει στην ιστορία! Στα 60 οι γυναίκες αποκτούν ένα πιο δυναμικό στυλ. Τα σκούρα βαμμένα μάτια με έντονες γραμμές eyeliner και τα άχρωμα χείλη είναι ακόμα μια μεγάλη διαχρονική τάση. Στα 80 η πανδαισία των χρωμάτων στα μάτια και στα χείλη και στα μάγουλα είναι μοναδική.
Beauty για το γερμανικό Elle, Φώτο: Julia Saller
Top modem Carmen Koss, Φώτο: Κώστας Αυγούλης
Glitter eyes για τη Voque, Φώτο: Κατερίνα Τσατσάνη