Αυτοκινητο

Έρχεται χιλιομετρική χρέωση στους αυτοκινητοδρόμους

 

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Το υβριδικό σύστημα συλλογής διοδίων βασίζεται στην τοποθέτηση «ηλεκτρονικών πυλών», οι οποίες θα διαβάζουν τον πομποδέκτη της εταιρείας.

Άδεια για την ανάπτυξη διοδίων χιλιομετρικής χρέωσης έλαβε από το υπουργείο Περιβάλλοντος η Ολυμπία Οδός  που αφορά στον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα. Το υπουργείο ενέκρινε τεχνική περιβαλλοντική μελέτη για την αδειοδότηση του υβριδικού συστήματος συλλογής διοδίων που θα θέσει σε εφαρμογή ο αυτοκινητόδρομος.

Το υβριδικό σύστημα συλλογής διοδίων αφορά στην εγκατάσταση και λειτουργία ενός συστήματος συλλογής διοδίων, βασισμένου σε αναλογική χιλιομετρική χρέωση, με σκοπό τη χρέωση των συνδρομητών μόνο για τη διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο. Σύμφωνα με την απόφαση, το υβριδικό σύστημα συλλογής διοδίων βασίζεται στην τοποθέτηση «ηλεκτρονικών πυλών», οι οποίες θα διαβάζουν τον πομποδέκτη Ο-pass της Ολυμπίας Οδού.

Oι πύλες είναι ένα μεταλλικό πλαίσιο, το οποίο περιλαμβάνει κεραία τεχνολογίας DSRC για την ανάγνωση των πομποδεκτών σε όλο το πλάτος του οδοστρώματος. Επίσης, περιλαμβάνει και δύο ειδών κάμερες: κάμερα καταγραφής της πινακίδας οχήματος, για ταυτοποίηση του οχήματος σε περίπτωση μη ανάγνωσης πομποδέκτη και μη παροχή πίστωσης (π.χ. λόγω μη τοποθέτησης / μη ορθής τοποθέτησης πομποδέκτη) και κάμερα βίντεο, ως εφεδρεία σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η ταυτοποίηση κάποιου οχήματος.

Ο εξοπλισμός θα τοποθετηθεί στις εισόδους και εξόδους 13 ανισόπεδων κόμβων (Νέας Περάμου, Μεγάρων, Πάχης, Αγίων Θεοδώρων, Λουτρακιού, Επιδαύρου, Ζευγολατιού, Κιάτου, Δερβενιού, Ακράτας, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων και Δρεπάνου) και εκτιμάται ότι θα λειτουργεί στα μέσα του 2020.

 

Previous ArticleNext Article