Κυριολεκτικά στον «αέρα» βρίσκονται περίπου 2.000 ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι οποίοι έχουν κάνει αίτηση υπαγωγής στο «Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης» εδώ και μήνες αλλά όπως φαίνεται θα αναγκαστούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να τα εκτελωνίσουν. Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr η Ειδική Επιτροπή που είχε συσταθεί για να εξετάσει το νέο σύστημα εκτελωνισμού των αυτοκινήτων παρέδωσε την Δευτέρα 18 Νοεμβρίου το πόρισμά της στο γραφείο του υφυπουργού Οικονομικών κ. Βεσυρόπουλου όπου και θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις σε συνεργασία με τον υπουργό Οικονομικών κ. Χρ. Σταϊκούρα. Ωστόσο όπως έχει αποκαλύψει το Newsauto.gr οι αλλαγές στον τρόπο εκτελωνισμού των αυτοκινήτων (καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων) θα οδηγήσει στην κατάργηση του «Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης» στο οποίο μπορούσαν να υπαχθούν εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν τον Ιούνιο του 2016 και το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται με την Εργοστασιακή Αξία και όχι με την Αξία Λιανικής προ φόρων! Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι ιδιοκτήτες που έχουν εισάγει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα να κινδυνεύουν να επιβαρυνθούν με πολλές χιλιάδες ευρώ εξαιτίας της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης παρά το γεγονός πως έχουν καταθέσει αίτηση υπαγωγής στο «Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης» εδώ και μήνες και έχοντας καταβάλει το σχετικό παράβολο των 300 ευρώ! Οι επιβαρύνσεις στο Τέλος Ταξινόμησης που θα προκληθούν στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αν καταργηθεί το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης είναι υπέρογκες και σε κάποιες περιπτώσεις ίσως αποβούν και μοιραίες καθώς υπάρχουν κάποιες εμπορίες μεταχειρισμένων που έχουν εισάγει 15 ή και περισσότερα αυτοκίνητα για τα οποία έχουν καταθέσεις αιτήσεις υπαγωγής εδώ και μήνες σε προσυμφωνημένες τιμές με τους πελάτες τους οπότε δημιουργούνται αμέσως τεράστια προβλήματα. Ειδικότερα σε αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν τον Ιούνιο του 2016 τα οποία έχουν υψηλές Αξίες Λιανικής προ Φόρων το Τέλος Ταξινόμησης με το Ιστορικό Τέλος υπολογίζεται σε περίπου 6.000 ευρώ ενώ με το νέο καθεστώς το Τέλος Ταξινόμησης εκτοξεύεται σε πάνω από 15.000 ευρώ!
Σε ακριβότερα αυτοκίνητα οι διαφορές είναι χαοτικές και μάλιστα σε κάποια supercars η επιβάρυνση στο Τέλος Ταξινόμησης ξεπερνά ακόμη και τις 30.000 ευρώ.
Στελέχη από την αγορά επισημαίνουν στο Newsauto.gr πως δεν είναι δυνατόν το κράτος να καταργήσει το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης τουλάχιστον για τα αυτοκίνητα που έχουν εισαχθεί και οι ιδιοκτήτες τους έχουν αιτηθεί να υπαχθούν στο ειδικό καθεστώς και οποιαδήποτε αλλαγή σημαίνει επιπλέον χρήματα για τον εκτελωνισμό τους με αποτέλεσμα να τιναχθούν οι προϋπολογισμοί των εμπόρων αλλά και των ιδιωτών καταναλωτών κυριολεκτικά στον «αέρα»!