Με μία κίνηση ΜΑΤ το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται κυριολεκτικά να αφήσει άφωνους όλους τους επικριτές του καθώς εξετάζει στα Τέλη Κυκλοφορίας 2021 να αυξήσει περαιτέρω τα όρια των εκπομπών CO2 με την ταυτόχρονη μείωση των συντελεστών χρέωσης ώστε οι αυξήσεις των μέσων όρων των εκπομπών ρύπων που θα προκαλέσει η εφαρμογή του WLTP να μην επιβαρύνουν κανέναν ιδιοκτήτη καινούριου και καθαρού οχήματος! Όπως είχε αποκαλύψει πρώτο το Newsauto.gr το ΥΠΟΙΚ εξέταζε να αυξήσει σε ποσοστό 20% τα όρια των εκπομπών CO2 όπου αλλάζουν οι συντελεστές χρέωσης ανά γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα. Παράλληλα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είχε πέσει η πρόταση οι αυξήσεις στα όρια των εκπομπών CO2 να ισχύσουν έως τα 160 γραμμάρια ή 180 γραμμάρια και όχι παραπάνω ώστε τα οχήματα με περισσότερους ρύπους να επιβαρυνθούν. Όμως εξαιτίας των πολύ χαμηλών πωλήσεων που καταγράφουν τα οχήματα με υψηλές εκπομπές CO2 και των πολύ υψηλών εσόδων που φέρνουν στα δημόσια ταμεία αποφασίστηκε να μην εξαιρεθεί κανένα αυτοκίνητο από τις νέες ευνοϊκές ρυθμίσεις και να επιβεβαιωθεί και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας ο οποίος απαντώντας στο ρεπορτάζ του Newsauto.gr για τις αυξήσεις που θα προκαλέσει η εφαρμογή του WLTP σε Τέλη Κυκλοφορίας και Τέλος Ταξινόμησης: «Θα γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές ώστε να μην επιβαρυνθούν ούτε με ένα ευρώ οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων!» Η αύξηση των ορίων στις εκπομπές CO2 όπου αλλάζουν οι συντελεστές κατά 30% με την ταυτόχρονη μείωση κατά 30% στους συντελεστές των ποσών υπολογισμού είναι πιθανό να προκαλέσει σημαντικές μειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας πολλών καινούριων αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους σε διαφορετική περίπτωση θα έπρεπε να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη!
Τι αλλάζει σε όσα ταξινομηθούν μετά την 1/1/2021
Η εφαρμογή του νέου πρότυπου μέτρησης εκπομπών CO2 του λεγόμενου WLTP από την 1η Ιανουαρίου του 2021 αναμένεται να αλλάξει τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την έλευση του νέου έτους. Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr υπήρχαν δύο προτάσεις για τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 ωστόσο το οικονομικό επιτελείο κατέληξε σε μια περισσότερο γενναία εκδοχή που σίγουρα ευνοεί τους ιδιοκτήτες των καινούριων αυτοκινήτων. Η συγκεκριμένη πρόταση αφορά σε αύξηση των ορίων εκπομπών CO2 σε ποσοστό 30% οπότε οι αλλαγές στις χρεώσεις να πραγματοποιούνται σε πολύ υψηλότερα όρια. Δηλαδή αυτή τη στιγμή για εκπομπές από 91 έως και 100 γρ. CO2 οι ιδιοκτήτες για να βρουν το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας που θα καταβάλλουν θα πρέπει να πολλαπλασιάσουν το ακριβές ποσό των ρύπων του οχήματός τους με 0,90 ευρώ ανά γραμμάριο. Αν οι ρύποι ενός οχήματος είναι 91 γρ. CO2 τότε τα Τέλη Κυκλοφορίας θα είναι 82 ευρώ.
Με το νέο σύστημα η χρέωση του 0,63 ευρώ ανά γραμμάριο αναμένεται να μην ισχύει για τα οχήματα που εκπέμπουν από 91 έως 100 γραμμάρια αλλά από 117 έως και 130 γραμμάρια! Συνεπώς ακόμη και αν στο όχημα που θα ταξινομηθεί για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 οι μέσες εκπομπές CO2 αυξηθούν κατά 30% και ανέλθουν σε 130 γραμμάρια με παράλληλη μείωση του συντελεστή χρέωσης κατά 30% ο ιδιοκτήτης του όχι μόνο δεν θα επιβαρυνθεί παραιτέρω αλλά θα πληρώσει χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας καθώς σε ένα όχημα που εκπέμπει 91 γραμμάρια τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας τα Τέλη θα ανέρχονται σε 57,33 ευρώ αντί για 82 ευρώ! Δηλαδή η πτώση θα κυμαίνεται σε 30%. Με το προηγούμενο μοντέλο που εξέταζε το ΥΠΟΙΚ σε κάποιες περιπτώσεις τα Τέλη Κυκλοφορίας με WLTP θα κόστιζαν πολύ περισσότερο από τα αντίστοιχα Τέλη του ίδιου οχήματος που έχει ταξινομηθεί έως τα τέλη του 2020.
Τα μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας επίσης θα αναπροσαρμοστούν και πλέον θα περιλαμβάνει και τα οχήματα που εκπέμπουν έως 116 γραμμάτια CO2 αντί έως 89 γρ. CO2.
Ακολουθούν τα ΙΧ με εκπομπές από 117 έως και 130 γραμμάρια αντί 91 – 100 γραμ. CO2
Στη συνέχεια η επόμενη κλίμακα που αλλάζει ο συντελεστής θα είναι για τα οχήματα που εκπέμπουν από 131 έως και 156 γραμμάρια CO2 αντί 101-120 γραμ. CO2.
Ακολουθούν τα ΙΧ με εκπομπές από 157 έως και 182 γραμμάρια αντί 121-140 γραμ. CO2.
Κατόπιν έρχονται τα οχήματα με εκπομπές από 183 έως και 208 γραμμάρια αντί 141-160 γραμ. CO2.
Ακολουθούν τα ΙΧ με εκπομπές από 209 έως και 234 γραμμάρια αντί 161-180 γραμ. CO2.
Κατόπιν έχουμε εκπομπές από 235 έως και 260 γραμμάρια CO2 αντί 181-200 γραμ. CO2.
Κατόπιν έχουμε εκπομπές από 261 έως και 325 γραμμάρια CO2 αντί 201-250 γραμ. CO2.
Μετά ακολουθούν τα οχήματα με εκπομπές από 326 γραμμάρια και άνω αντί για 251 γραμ. CO2.
Η αύξηση στις εκπομπές CO2 κατά 30% έχει υπολογιστεί στο υψηλότερο ποσό της κάθε κατηγορίας και όχι στο χαμηλότερο.
Οι αλλαγές στους συντελεστές χρέωσης με μείωση κατά 30% είναι εξίσου σημαντική καθώς θα μειώσει σε πάρα πολλά αυτοκίνητα τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.
Ειδικότερα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr οι συντελεστής χρέωσης κυμαίνονταν από 0,9 ευρώ έως και 3,72 ευρώ ανά γραμμάριο CO2. Οι νέοι συντελεστές χρέωσης θα κυμαίνονται από 0,63 ευρώ έως και 2,60 ευρώ ανά γραμμάριο CO2! Τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας όπως προαναφέραμε θα ισχύουν έως τα 116 γραμμάρια CO2.
Ειδικότερα στην πρώτη κατηγορία για εκπομπές από 117 έως και 130 γραμμάρια CO2 η χρέωση θα είναι 0,63 ευρώ ανά γραμμάριο από 0,90 ευρώ.
Για εκπομπές από 131 έως και 156 γραμμάρια CO2 η χρέωση θα είναι 0,68 ευρώ ανά γραμμάριο από 0,98 ευρώ.
Για εκπομπές από 157 έως και 182 γραμμάρια CO2 η χρέωση θα είναι 0,84 ευρώ ανά γραμμάριο από 1,20 ευρώ.
Για εκπομπές από 183 έως και 208 γραμμάρια CO2 η χρέωση θα είναι 1,29 ευρώ ανά γραμμάριο από 1,85 ευρώ.
Για εκπομπές από 209 έως και 234 γραμμάρια CO2 η χρέωση θα είναι 1,71 ευρώ ανά γραμμάριο από 2,45 ευρώ.
Για εκπομπές από 235 έως και 260 γραμμάρια CO2 η χρέωση θα είναι 1,94 ευρώ ανά γραμμάριο από 2,78 ευρώ.
Για εκπομπές από 261 έως και 325 γραμμάρια CO2 η χρέωση θα είναι 2,13 ευρώ ανά γραμμάριο από 3,05 ευρώ.
Για εκπομπές πάνω από 326 CO2 η χρέωση θα είναι 2,60 ευρώ ανά γραμμάριο από 3,72 ευρώ.
Newsauto.gr