Περισσότερα από ένα εκατομμύριο δέματα παραμένουν στις αποθήκες καθώς οι εταιρείες διανομής αδυνατούν να ανταποκριθούν στις παραγγελίες των καταναλωτών.
Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) εκτιμά ότι θα χρειαστεί πάνω από ένας μήνας μέχρι να παραδοθούν τα συγκεκριμένα δέματα. Την ίδια ώρα οι καταγγελίες των καταναλωτών για τις χωρίς προηγούμενο καθυστερήσεις πληθαίνουν. Για παραδόσεις δεμάτων, έχουν γίνει συμφωνίες με οδηγούς ταξί και επαγγελματίες με μικρά φορτηγά δημόσιας χρήσης, καθώς και ανεξάρτητους διανομείς με μοτοσικλέτες. Ωστόσο, ο όγκος των παραγγελιών σε συνδυασμό με την αδυναμία, από πλευράς εταιριών, να διαχειριστούν σωστά τις απαιτήσεις των καταναλωτών μοιάζει, με δύσκολο γρίφο.
Ενδεικτικό είναι πως μόνο μία από τις γνωστές εταιρείες έχει προχωρήσει από την αρχή του πρώτου lockdown έως σήμερα στην αγορά και μίσθωση περισσότερων από 150 vans και στην μίσθωση περισσότερων από 20 φορτηγών ΔΧ. Ωστόσο, αν και σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, η κατάσταση φαίνεται να αποκλιμακώνεται σταδιακά εκκρεμούν για παράδοση πάνω από ένα εκατ. δέματα σε όλη την χώρα. Ενδεικτικό είναι ότι την περασμένη Πέμπτη καταγράφηκαν 170 καταγγελίες καταναλωτών και την Παρασκευή αυτές εκτοξεύτηκαν στις 370. Μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο τα παράπονα καταναλωτών που έφταναν στα γραφεία της ΕΕΤΤ δεν ξεπερνούσαν τα δύο την μέρα, αναφέρει το ρεπορτάζ.
«Πριν τις 20 Ιανουαρίου δεν το βλέπω εφικτό να έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση αλλά, βέβαια, όλα εξαρτώνται από πάρα πολλούς παράγοντες» δήλωσε στο ethnos ο Σπύρος Παντελής Αντιπρόεδρος για τον τομέα ταχυδρομικών υπηρεσιών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων.
«Η αύξηση των δεμάτων κάποιες φορές ξεπερνάει σε διπλάσιο ποσοστό τις παραγγελίες της περασμένης BLACK FRIDAY. Σχεδόν 100% πάνω είναι οι παραγγελίες που καταγράφονται και τις παραμονές των φετινών εορτών σε σύγκριση με την περσινή περίοδο» Στις παρατεταμένες καθυστερήσεις πρέπει να προστεθεί σύμφωνα με τον κ. Παντελή και το διαφορετικό lockdown αφού καθημερινά είναι ιδιαίτερα αυξημένη η κίνηση στους δρόμους, που αυξάνει και τον χρόνο παράδοσης. Διευκρινίσεις για την δυνατότητα αποζημίωσης έδωσε ο Αντιπρόεδρος για τον τομέα ταχυδρομικών υπηρεσιών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων.
Το δικαίωμα αποζημίωσης δημιουργείται όχι για τον καταναλωτή αλλά για εκείνον που έχει τη σύμβαση με την εταιρία κούριερ δηλαδή για το e-shop. Ο καταναλωτής αποκτά δικαίωμα αποζημίωσης μόνο αν το e-shop παραιτηθεί του δικαιώματος και το μεταβιβάσει σε αυτόν. Μετά την παρέλευση του πενταπλάσιου από το συμφωνημένο χρόνο δικαιούται την επιστροφή των ταχυδρομικών εξόδων με πλαφόν τα 100 ευρώ και έξι ευρώ για κάθε μέρα καθυστέρησης από την συμφωνηθείσα μέρα παράδοσης.
Πηγή: www.lifo.gr