- Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)
Βαρύ είναι το πρόστιμο που προβλέπει ο ΚΟΚ για όσους καταλαμβάνουν με αντικείμενα το δρόμο με στόχο να εμποδίσουν την στάθμευση οχημάτων.
Η ανεύρεση πάρκινγκ στην Αττική όπως επίσης και σε άλλες μεγαλουπόλεις ανά την Επικράτεια έχει γίνει κυριολεκτικά βραχνάς για όλους τους ιδιοκτήτες οχημάτων αλλά και για τους μόνιμους κατοίκους συγκεκριμένων περιοχών. Ωστόσο όπως μπορεί εύκολα να διαπιστώσει κανείς σε πάρα πολλούς δρόμους κάποιοι «πονηροί» έχουν τοποθετήσει καρέκλες, καφάσια, τσιμεντόλιθους ή άλλες πραγματικά ευρηματικά δημιουργήματα ώστε να μην μπορεί κανείς πέραν εκείνων να παρκάρει το αυτοκίνητό του! Κάποιοι άλλοι έχουν προχωρήσει παραπάνω και όταν ξεπαρκάρουν το αυτοκίνητό τους από το δρόμο αμέσως καταλαμβάνουν την θέση παρκαρίσματος με κάποιο δίκυκλο που το σταθμεύουν παράλληλα με τον δρόμο ώστε να πιάσουν όσον το δυνατόν περισσότερο διαθέσιμο χώρο για να μπορέσουν να παρκάρουν το όχημά τους όταν επιστρέψουν.
Όπως και να έχει το θέμα ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει πρόστιμο 400 ευρώ για όσους καταλαμβάνουν με διάφορους τρόπους τις διαθέσιμες θέσεις πάρκινγκ και η Τροχαία είναι υποχρεωμένη να μεταβεί στο χώρο όπου την καλούν και να επιβάλλει το πρόστιμο. Πάντως πέραν των παραπάνω περιπτώσεων υπάρχουν και κάποιοι περισσότερο προχωρημένοι οι οποίοι έχουν κατασκευάσει πάρκινγκ αυτοκινήτων στις αυλές τους τα οποία όμως στερούνται νόμιμης άδειας και βέβαια είναι παράνομα αλλά δεν διαφέρουν σε τίποτα από τα νόμιμα πάρκινγκ κατοικιών με αποτέλεσμα οι διερχόμενοι οδηγοί να τα προσπερνούν χωρίς να κάνουν στάση. Βέβαια αυτές οι παράνομες πρακτικές αποκαλύπτονται αν κάποιος οδηγός ζητήσει την άδεια του πάρκινγκ από τον ιδιοκτήτη της κατοικίας! Σε αυτές τις περιπτώσεις ο κάτοχος του παράνομου πάρκινγκ μάλλον θα αλλάξει συμπεριφορά και από εριστικός θα γίνει ήπιος καθώς αν καλεστεί η Τροχαία αλλά και η Πολεοδομία τότε το πρόστιμο για τον παραβάτη ιδιοκτήτη της κατοικίας θα είναι πολύ βαρύ…
Η νομοθεσία του ΚΟΚ
Το άρθρο 48 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει πως η κατάληψη τμήματος οδού και πεζόδρομου που περιλαμβάνει:
Η προσωρινή ή διαρκής κατάληψη τμήματος του οδοστρώματος με εγκαταστάσεις ή εμπόδια απαγορεύεται, ιδιαίτερα αν με αυτά παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, η επιτρεπόμενη στάση ή στάθμευση οχημάτων ή περιορίζεται η ορατότητα αυτών που χρησιμοποιούν τις οδούς.
Κατ’ εξαίρεση της διάταξης της προηγούμενης παραγράφου, μπορεί να επιτραπεί σε έκτακτες περιπτώσεις ή ζώνες μικρής κυκλοφορίας εντός κατοικημένων περιοχών, αν υπάρχει αρκετός χώρος γι’ αυτά, η κατάληψή τμήματος οδού με προσωρινές εγκαταστάσεις ή εμπόδια ύστερα από άδεια των Δημοτικών ή Κοινοτικών Αρχών μετά γνώμη των αρμόδιων Αστυνομικών Αρχών.
Αυτοί που ανεγείρουν οικοδομές μέσα σε κατοικημένες περιοχές ή εκτελούν άλλα έργα και καταλαμβάνουν ολόκληρο το πεζοδρόμιο μπροστά από την οικοδομή ή το έργο, υποχρεούνται να κατασκευάσουν πρόσθετο πεζοδρόμιο ή να πάρουν άλλα κατάλληλα μέτρα για την ασφαλή διέλευση των πεζών. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων καθορίζονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή της διάταξης αυτής.
Όταν επιτρέπεται, όπως πιο πάνω, η κατάληψή τμήματος οδού πρέπει αυτά να επισημαίνεται υποχρεωτικά από αυτόν που το κατέλαβε κατά τις διατάξεις του άρθρου 9 του παρόντος Κώδικα.
Η κατάληψη επιφάνειας πεζόδρομου για οποιαδήποτε άλλη χρήση εκτός γι’ αυτήν που έχει κατασκευαστεί, απαγορεύεται, εφόσον παρεμποδίζεται η κυκλοφορία των πεζών, ως και η είσοδος – έξοδος οχημάτων άμεσης ανάγκης ή εξυπηρέτησης των παροδίων.
Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 400 ευρώ.»
newsauto.gr