Το “ZAGORIN” ανάμεσα στα ισχυρότερα εμπορικά σήματα της χώρας, στα πλαίσια της διοργάνωσης Creative Greece – Awards 2019.
Μία νέα βράβευση για τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ζαγοράς Πηλίου, πασίγνωστο στο ευρύ κοινό από το εμπορικό σήμα “ZAGORIN”, επιβεβαιώνει τη δυναμική της παλαιότερης συνεταιριστικής οργάνωσης της πατρίδας μας, που λειτουργεί αδιάλλειπτα από την ίδρυση της, αλλά παράλληλα βρίσκεται διαρκώς σε φάση εκσυγχρονισμού της λειτουργίας της.
Ο Συνεταιρισμός ήταν παρών την Πέμπτη 04 Απριλίου, στο forum επιχειρηματικής αριστείας “Creative Greece Awards”, το οποίο διοργανώθηκε από τη “New Times Publishing” στο “Hilton Athens hotel”. Oι εκπρόσωποι των σημαντικότερων εξαγωγικών επιχειρήσεων της χώρας αλλά και οι εκπρόσωποι της Πολιτείας υπογράμμισαν το γεγονός ότι η επανεκκίνηση της οικονομίας μπορεί να στηριχθεί κυρίως στις έννοιες παραγωγή και εξαγωγές, ενώ τονίστηκε η ανάγκη η χώρα μας να ακολουθήσει την ευρωπαϊκή κατεύθυνση για άμεση αύξηση του ποσοστού της βιομηχανίας στο ΑΕΠ της χώρας.
Στην εκδήλωση, που έγινε υπό την αιγίδα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος, του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής – Πειραιώς, του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ), του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης και του Ελληνο-Κινέζικου Επιμελητηρίου παρενέβησαν ο κ. Νίκος Παππάς, υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, ο κ. Κωστής Χατζηδάκης, αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, ο κ. Γιάννης Μανιάτης, υπεύθυνος Υποδομών, Μεταφορών, Έρευνας και Ψηφιακής Πολιτικής του Κινήματος Αλλαγής, ο κ. Χριστόφορος Σαρδελής, πρόεδρος της Εθνικής Ασφαλιστικής και γενικός γραμματέας της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, ο κ. Κωνσταντίνος Μπίτσιος, εκτελεστικός αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, ο κ. Απόστολος Κατσιφάρας, περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, ο κ. Γιώργος Πατούλης, πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής και ο κ. Σπυρίδων Κτενάς, εκδότης της New Times Publishing. Συντονίστρια της εκδήλωσης ήταν η δημοσιογράφος Πηνελόπη Γαβρά.
Το βραβείο παρέλαβε η Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, κα. Δέσποινα Βαρούτα που παρέστη στην εκδήλωση μαζί με εκπρόσωπο του τμήματος επικοινωνίας, τον κ. Αντώνη Πολίτη. Η βράβευση επιβεβαιώνει την εξωστρεφή πορεία του Συνεταιρισμού και ιδιαίτερα τη προσήλωσή του στην αξία της εξαγωγικής δραστηριότητας. Ο Συνεταιρισμός έχει εξάγει διαχρονικά σε περισσότερες από εικοσιπέντε χώρες της Ευρώπης, της Ασίας και της Αφρικής.
Η ιστορία της εξαγωγικής δραστηριότητάς του, ξεκινάει από τη δεκαετία του 1950, όπου διερευνήθηκε η δυνατότητα εξαγωγής προς Αίγυπτο και βόρειες χώρες της Ευρώπης. Προς τα τέλη της δεκαετίας του 1970 ξεκίνησε η πρώτη προσπάθεια για εξαγωγή στη Λιβύη, η οποία δυστυχώς δεν ολοκληρώθηκε, εξαιτίας της μεσάζουσας εταιρίας, με αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα. Ωστόσο από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, συγκεκριμένα το 1981, γίνεται η πρώτη εξαγωγή στη Γερμανία και διερευνώνται παράλληλα ως προορισμοί η Σαουδική Αραβία και οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Από το 1983 ο Συνεταιρισμός ξεκινάει απευθείας εξαγωγές σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα τελευταία χρόνια εξάγονται μήλα σταθερά στην Αίγυπτο, στην Κύπρο, στο Ισραήλ και στις χώρες της Βαλκανικής στις οποίες τα προϊόντα καταφθάνουν μέσω του Πρατηρίου που διατηρεί ο Συνεταιρισμός στην Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης. Η Αίγυπτος απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των μήλων προς εξαγωγή. Παράλληλα, εξάγεται ετησίως στην Ιταλία σχεδόν όλη η παραγωγή κάστανου, που αποτελεί ένα από τα κυρίως δευτερεύοντα προϊόντα του Συνεταιρισμού. Περιστασιακά εξάγονται και ποσότητες ακτινιδίων στον Λίβανο. Χώρες – στόχοι παραμένουν οι αγορές της Αραβικής Χερσονήσου και το 2018 κάποια φορτία κατέφθασαν στη Σαουδική Αραβία, όπως έγινε και το 2019. Σημαντικό επίσης γεγονός είναι η έναρξη εξαγωγικής δραστηριότητας προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και συγκεκριμένα προς Ντουμπάι που ξεκίνησε φέτος. Παράλληλα διερευνάται ως προορισμός η Ινδία, που πρόσφατα άνοιξε τις πύλες της για ελληνικά μήλα.
Οι εξαγωγές αποτελούν βασικό στόχο του Συνεταιρισμού, καθώς συμβάλλουν στη δημιουργία μεγαλύτερου περιθωρίου κέρδους για τους παραγωγούς, ενισχύοντας παράλληλα την επωνυμία στο εξωτερικό. Το ποσοστό εξαγωγών διατηρείται περίπου στο 25% – 30% και για το 2019 προβλέπεται αύξηση σε σχέση με πέρυσι.