«Στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα πέρυσι κατέλαβαν μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις (Ολλανδία) ξεπέρασαν το 10% ενώ στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%». Η ίδια επικαλέστηκε επίσης στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δείχνουν ότι η Αθήνα -μαζί με το Μιλάνο- έχουν την πρωτιά όσον αφορά στο ποσοστό ρύπων που προέρχεται από τις μεταφορές και τα οχήματα (75%), κάτι που συνδέεται με το ότι ο στόλος οχημάτων της χώρας είναι από τους πιο γερασμένους σε επίπεδο ΕΕ.
«Η κατάσταση αυτή πρέπει να αλλάξει δραστικά και γι’ αυτό έχουμε θέσει έναν υψηλό στόχο για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα – 1 στα 3 οχήματα που θα πωλούνται το 2030 να είναι ηλεκτρικό». Σύμφωνα με την κ. Σδούκου, η Διυπουργική Επιτροπή για την ηλεκτροκίνηση καταρτίζει ένα ολιστικό σχέδιο στο επίκεντρο του οποίου βρίσκονται τα αναγκαία κίνητρα. «Ο λόγος που παρατηρούνται μεγάλοι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε συγκεκριμένες χώρες της ΕΕ, είναι η ύπαρξη γενναίων κινήτρων που αφορούν στην απόκτηση ή χρήση των οχημάτων αυτών αλλά και ρυθμιστικού πλαισίου που διέπει την καινούρια αγορά που δημιουργείται γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα. Ειδικότερα, μελετάμε πιθανούς τρόπους επιδότησης της τιμής ενός ηλεκτρικού οχήματος που μπορεί να πάρει τη μορφή κάποιας μείωσης φόρου ή τέλους ή και επιδότησης της τιμής αγοράς. Eξετάζουμε παράλληλα πιθανά μέτρα που να σχετίζονται με την παροχή κινήτρων χρήσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων (δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενους χώρους), με σκοπό να καταστήσουμε τη χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις ελληνικές πόλεις πιο ελκυστική. Πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι η δημιουργία δικτύου σημείων φόρτισης τόσο μέσα στις πόλεις όσο και στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζουμε αν απαιτείται η επιδότηση των υποδομών φόρτισης και τι μορφή θα μπορούσε να λάβει για τους διάφορους τύπους φόρτισης. Σύντομα θα εξειδικεύσουμε τους κανόνες λειτουργίας που διέπουν την αγορά και την υπηρεσία επαναφόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μας ενδιαφέρει να χορηγήσουμε κίνητρα σε ειδικές κατηγορίες οχημάτων, όπως επαγγελματικής χρήσεως οχήματα,logistics, ταξί, ηλεκτρικά μοτοποδήλατα (scooters). Στόχος μας είναι να ετοιμάσουμε ένα νομοσχέδιο – μόλις ολοκληρώσουμε την επεξεργασία και την κοστολόγηση των πιθανών κινήτρων και μέτρων, μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2020 – με ένα πακέτο ποικίλων μέτρων»
Η κ. Σδούκου έκανε ειδική αναφορά στον κρίσιμο ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην προσπάθεια προώθησης όχι μόνο της ηλεκτροκίνησης, αλλά και όλων των μορφών βιώσιμης κινητικότητας, καλώντας τους δήμους να προχωρήσουν στην εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων σημείων φόρτισης. Υπογράμμισε δε ότι υπάρχουν ήδη παραδείγματα ελληνικών πόλεων που το προσπαθούν αυτό, σε επίπεδο πιλοτικών προγραμμάτων. Η ίδια αναγνώρισε ότι όλες αυτές οι δράσεις απαιτούν σημαντικά ποσά για να υλοποιηθούν, επεσήμανε όμως ότι υπάρχουν πολλά διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα για την υλοποίηση έργων σχετικών με την «έξυπνη πόλη», αλλά και πιο συγκεκριμένα έργων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Στο πλαίσιο αυτό, το ΥΠΕΝ ανέθεσε την εκπόνηση ενός Εγχειριδίου για την Ανάπτυξη Έξυπνων και Πράσινων Πόλεων, με αντικείμενο την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης από τους Δήμους της χώρας, καθώς και την αναλυτική καταγραφή των τρόπων χρηματοδότησης των ενεργειών που απαιτούνται στο πλαίσιο των Εθνικών και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Δράσεων. Καταλήγοντας, αναφέρθηκε στο ρόλο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, προτρέποντας όλους να «τολμήσουν να επενδύσουν στην ηλεκτροκίνηση, στις βιώσιμες μετακινήσεις και γενικότερα στην πράσινη ενέργεια».