Οδικό χάρτη πρωτοβουλιών και παρεμβάσεων καταρτίζουν τα συναρμόδια Υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Εξωτερικών και σε συνεργασία με φορείς της αγοράς
Σύσκεψη υπό τους Υφυπουργούς Φ. Αραμπατζή και Κ. Φραγκογιάννη με στόχο τα ελληνικά τρόφιμα «να κρατήσουν τους καταναλωτές που κέρδισαν το 2020 και να προσελκύσουν καινούργιους»
Στην κατάρτιση οδικού χάρτη με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και δράσεις για την αύξηση των εξαγωγών τροφίμων αξιοποιώντας το θετικό μομέντουμ της αυξημένης ζήτησης για τα ελληνικά τρόφιμα φέτος, προχωρούν τα συναρμόδια Υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Εξωτερικών.
Με πρωτοβουλία της Υφυπουργού κ. Φωτεινής Αραμπατζή συγκλήθηκε σύσκεψη στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με τον Υφυπουργό για την Οικονομική Διπλωματία και Εξωστρέφεια κ. Κώστα Φραγκογιάννη, τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών – Προέδρου της Enterprise Greece, κ. Γρηγόρη Δημητριάδη, του Προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), κ. Ευάγγελου Καλούση και των μελών του Συνδέσμου, κ. κ. Αλέξανδρου Κίκιζα και Γρηγόρη Αντωνιάδη και υπηρεσιακών παραγόντων.
Στη σύσκεψη, αφού διαπιστώθηκε η ευνοϊκή συγκυρία που καταγράφηκε για την Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων μετά τον κορωνοϊό,- όπως χαρακτηριστικά είπε ο Πρόεδρος του ΣΕΒΤ «η θετική εικόνα της Ελλάδος εκτός από την μοναδική μεσογειακή διατροφή περιβάλλεται με τον μανδύα της αξιόπιστης και ασφαλούς χώρας»- συμφωνήθηκε να συσταθεί Ομάδα Εργασίας με τη συμμετοχή του ΣΕΒΤ και των δύο Υπουργείων, Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Εξωτερικών – Οικονομική Διπλωματία και εντός τριμήνου να καταλήξουν σε συγκεκριμένο πλαίσιο προτάσεων, που θα ενσωματωθούν στην εθνική στρατηγική για την αύξηση των εξαγωγών τροφίμων, στο πλαίσιο της διασύνδεσής τους με την αγροτική παραγωγή και το νέο αναπτυξιακό μοντέλο, που θα χτιστεί από το διπλό αναπτυξιακό πακέτο των 72 δις, σε συμφωνία με τους στόχους της Επιτροπής Πισσαρίδη.
Από τις τοποθετήσεις στη σύσκεψη, προέκυψε ότι είναι κοινή η εκτίμηση πως οι προοπτικές για τα ελληνικά τρόφιμα είναι ευνοϊκές εφ’ όσον δρομολογηθούν οι αναγκαίες παρεμβάσεις – στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής της Κυβέρνησης για την δημιουργία φιλικού προς την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις περιβάλλοντος μέσω και της άρσης γραφειοκρατικών εμποδίων – με άξονες την ενδυνάμωση της εικόνας των ελληνικών προϊόντων (branding) και την βελτίωση της ορατότητάς τους στις διεθνείς αγορές, την έρευνα –καινοτομία, την εκπαίδευση, τις οικονομίες κλίμακας, τις συνενώσεις και την καλλιέργεια εξαγωγικής κουλτούρας. Εξίσου αναγκαία κρίνεται η ολιστική προσέγγιση της βιομηχανίας τροφίμων με την αγροτική παραγωγή για την αύξηση της προστιθέμενης αξίας των ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές.
«Στο πλαίσιο του κεντρικού στόχου της Κυβέρνησης, όπως τον οριοθέτησε ο Πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, για αύξηση των εξαγωγών από το 38% του ΑΕΠ στο 48%, που άλλωστε είναι και ο ευρωπαϊκός μέσος όρος, και με δεδομένο ότι το πρώτο 4μηνο του 2020 οι εξαγωγές τροφίμων παρουσιάζουν εξαιρετικά σημαντική αύξηση της τάξης του 21%, θέτουμε στόχο, αξιοποιώντας ακριβώς την θετική εικόνα της Ελλάδας διεθνώς ως χώρας ασφαλούς και αξιόπιστης χάρις στην υποδειγματική διαχείριση της πανδημίας σε υγειονομικό επίπεδο, να κρατήσουμε τους καινούργιους καταναλωτές, που κέρδισαν τα ελληνικά τρόφιμα το 2020 και φυσικά να προσελκύσουμε καινούργιους», υπογράμμισε σε δηλώσεις της η Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, κ. Φωτεινή Αραμπατζή.
“Η Οικονομική διπλωματία μπορεί να συνεισφέρει στην βιομηχανία των τροφίμων μέσα από τις ψηφιακές εκθέσεις και τα επιχειρηματικά forums που διοργανώνουμε στην μετά COVID περίοδο και ελπίζουμε σύντομα μέσα από επιχειρηματικά ταξίδια και roadshows” ανέφερε ο Υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και Εξωστρέφεια, κ. Κώστας Φραγκογιάννης υπογραμμίζοντας ότι “ετοιμάζουμε πολλά σε επίπεδο ψηφιακών λύσεων που περιλαμβάνουν τεχνολογίες αιχμής, όπως πλατφόρμες B2Match που διευκολύνουν την διεξαγωγή εκδηλώσεων και συναντήσεων μεταξύ επιχειρήσεων με τηλεδιασκέψεις εξ αποστάσεως”, ενώ σε επίπεδο διπλωματικό διαβουλεύσεων σημείωσε ότι “δουλεύουμε με εντατικούς ρυθμούς για την συνεχή προάσπιση των συμφερόντων των Ελλήνων εξαγωγέων σε όλους τους διεθνείς οργανισμούς αλλά και στις διακρατικές συμφωνίες. Ενδεικτικά να αναφέρω αυτό που κατάφερε η Ελληνική Κυβέρνηση με τους Αμερικανούς ώστε να μην υπάρχουν δασμοί στον τομέα του ελαιολάδου, που εξάγουν Ελληνικές επιχειρήσεις στις ΗΠΑ”.
Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών, τόνισε «Με το ΥΠΑΑΤ και την κα Αραμπατζή συνεργαζόμαστε για την εξωστρέφεια της αγροτικής παραγωγής και της βιομηχανίας τροφίμων, και η πρωτοβουλία για ολιστικό πλάνο μαζί με τον ΣΕΒΤ θα φέρει πρακτικά αποτελέσματα υπέρ της αγροτικής επιχειρηματικότητας».